Nejvstřícnější bankou působící na českém trhu byla vloni Air Bank. Ocenění získala poprvé, když předstihla Fio banku, která anketu vyhrála v pěti předchozích letech a v loňském roce se v hodnocení umístila těsně druhá. Na třetí pozici se opět umístila Equa bank. Z největších bank se nejlépe dařilo Komerční bance, která obsadila páté místo. Vyplývá to z výsledků projektu Vstřícná banka, na jehož hodnocení se podílejí finanční odborníci, široká veřejnost a server Bankovnipoplatky.com.

Nejvyšší hodnocení získala v součtu celkového hodnocení od odborné poroty, finančního serveru Bankovnipoplatky.com a veřejnosti Air Bank. Dosáhla na průměrné roční hodnocení 81,9 %. Druhá Fio banka získala o desetinu procenta méně (81,8 %) a třetí v pořadí, Equa bank, obdržela 76,5 %.

Podle organizátorů hodnocení patřila Air Bank v roce 2016 mezi nejvíce inovativní banky na trhu. Rovněž se těší oblibě u veřejnosti, která ji tradičně hodnotí pozitivně. Air Bank byla úspěšná i v rámci hodnocení serveru Bankovnipoplatky.com. Ten boduje banky z pohledu výše poplatků a přehlednosti sazebníků.

Klienti mohou na online mapě označit místo, kde by uvítali bankomat

Air Bank má v současné době přes půl milionu klientů. V roce 2016 více než zdvojnásobila svou síť bankomatů na 152 a nadále ji rozšiřuje. Celkově banka v České republice plánuje více než 300 bankomatů. A jak uvádějí pořadatelé: „Klienti přitom mohou bance na speciální online mapě označit, kde by nové bankomaty nejvíce uvítali.“

Banka loni také otevřela tři pobočky a spustila několik novinek. Šlo například o bezpečnější způsob potvrzování plateb přes mobilní aplikaci, nová bezplatná oznámení z mobilní aplikace o pohybech a zůstatcích na účtech, která nahrazují zůstatkové SMS, nebo cestovní pojištění.

Na hodnocení se podílejí finanční experti, server Bankovnipoplatky.com i veřejnost

Hodnocení Vstřícná banka je složeno ze tří složek. První částí je hodnocení bankovních produktů a služeb odbornou porotou sestavenou z nezávislých finančních odborníků, již nejsou zaměstnanci ani spolupracovníky žádné z hodnocených institucí. Další složkou je vyhodnocení bankovních poplatků a přehlednosti sazebníků, které má na starosti server Bankovnipoplatky.com. Celkovou image bank, coby poslední složku, hodnotí široká veřejnost. Výsledky hodnocení organizátoři projektu uveřejňují pravidelně každého čtvrt roku.

Nejúspěšnější instituce dle klientského ratingu v roce 2016 (www.vstricnabanka.cz):

Banka Průměrné hodnocení v procentech
Air Bank 81,9
Fio banka 81,8
Equa bank 76,5
mBank 73,2
Komerční banka 71,7
UniCredit Bank 71,2
Moneta Money Bank 69,3
Sberbank 68,9
Raiffeisenbank 68,5
ČSOB 67,4