Podle etnografické studie, zpracované pro fintech firmu Suri, jsou drobní čeští podnikatelé samostatní, schopní a spoléhají především sami na sebe. Získávání zakázek pro ně není problém, limitují je spíše časové možnosti. Díky novému pojišťovacímu produktu si svou činnost mohou pojistit v pár krocích online.

„Pokud jsme se něčím přiblížili západní Evropě, je to právě nezvykle progresivní, samostatný a pružný model uvažování drobných českých podnikatelů,“ říká Pavel Jechort, CEO Suri. „Dle mého názoru jsou právě oni ekonomickou páteří státu, byť opomíjenou, či v některých bodech přímo znevýhodňovanou částí společnosti.“

Pro drobné podnikatele s ročním obratem do 10 mil. Kč fintech firma vytvořila online produkt, který využívá napojení na veřejné registry – ve formuláři uvedeném na jejích stránkách stačí jen zadat své IČ a pak si již v dalších dvou jednoduchých krocích sjednat pojištění odpovědnosti za škody vzniklé při podnikání i pojištění firemního majetku. Online sjednání tak šetří podnikatelům čas, kterého se jim – jak potvrdila i etnografická studie, kterou si Suri nechala zpracovat konzultantem se specializací na výzkum zaměstnanců – nedostává.

A jací tedy jsou a co si myslí drobní čeští podnikatelé? Ze 70 % jsou to muži. Polovina je starší 45 let. Spoléhají se jen sami na sebe, domnívají se, že stát a úřady jim rok od roku více komplikují život, a neposkytují za to nic na oplátku. Rádi řeší věci z očí do očí. Znají rizika, ale přesto jim podnikání stojí za to. Nedostává se jim hlavně času, vše ostatní je řešitelné, považují se za finančně zdatné a nejvíce si v podnikání cení svého dobrého jména.

Online služba Suri vyhledává, porovnává a doporučuje svým zákazníkům nejvýhodnější pojišťovací a finanční produkty na trhu. Uzavřené smlouvy reviduje a neustále porovnává s ostatními nabídkami na trhu. Suri provází zákazníka celým procesem od výběru produktu přes uzavření smlouvy až po likvidaci pojistné události.