e-news.cz - kurzy
Reklama

Češi více nakupují v zahraničních e-shopech, rostou čínské

03.10.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Češi více nakupují v zahraničních e-shopech, rostou čínské

Češi nejvíce nakupují v zahraničních e-shopech Velké Británie, Irska, Nizozemska, USA, Číny a Německa.

Největší růst poptávky zaznamenávají čínské internetové obchody, které jsou pro Čechy zajímavé nízkými cenami. Loni Češi uskutečnili více než pětadvacet miliard online transakcí v zahraničních e-shopech a utratili téměř osmadvacet miliard korun, o téměř třetinu více než v předchozím roce.
Z údajů České spořitelny vyplývá, že nejvyšší počet online nákupů Češi provádějí v internetových obchodech ve Velké Británii, kde pouze její klienti v posledním roce uskutečnili 4,3 milionu transakcí. V české oblíbenosti, co do počtu proběhlých nákupů, následují irské a nizozemské e-shopy.
U Čechů rapidně vzrůstá zájem o nakupování v čínských e-shopech, například výdaje českých zákazníků na známém Aliexpress.com v letošním roce podle údajů ČSOB stouply o polovinu, na Wish.com se dokonce zvýšily o 250 procent. Češi přitom u čínských e-shopů upřednostňují nákupy za menší částky, když se průměrná útrata pohybuje pouze okolo 270 korun. Kromě Aliexpress.com patří mezi další populární čínské e-shopy třeba Dresslink.com, Dx.com, Tinydeal.com, Lightinthebox.com, Choies.com či Everbuying.net.
V některých e-shopech však Češi nakupují i nevědomky, s čímž je spojeno vzrůstající množství nespokojených zákazníků. „Klienti většinou reagují na reklamy a výhodné slevy, které najdou na Facebooku, a nevšimnou si, že místo v původně slibovaném značkovém obchodě nakupují na čínských e-shopech,“ uvedla mluvčí Raiffeisenbank Petra Kopecká. „Pak často reklamují, že jim žádné zboží nedošlo nebo že obdrželi padělek.“
Podobný vývoj potvrzuje i Jiří Štábl z České spořitelny, podle kterého se stížnosti obchodníků na transakce provedené u čínských obchodníků objevují a mají rostoucí trend. „Jedná se o zneužitá karetní data, kdy například klienti zareagují na podvodný e-mail a poskytnou údaje o své kartě. Následně jsou provedeny podvodné internetové transakce,“ upozornil.
V minulém roce uskutečnili čeští občané 25,3 miliardy zahraničních online transakcí, přičemž průměrná výše jednoho nákupu činila 1 095 korun. Výdaje Čechů v zahraničních internetových obchodech se v minulém roce zvýšily o 32 procent a dosáhly souhrnné částky 27,7 miliardy korun. Data vyplývají ze statistik Sdružení pro bankovní karty.
Podle údajů portálu Heureka.cz utratili Češi v rámci transakcí v tuzemských e-shopech v první polovině letošního roku 46,4 miliardy korun, o 13 procent více ve srovnání se stejným obdobím minulého roku. Ve druhém pololetí se růst podle odhadů ještě zrychlí. Asociace pro elektronickou komerci predikovala, že tržby internetových obchodů v letošním roce budou činit zhruba 115 miliard korun. Podíl e-commerce na celkovém maloobchodu vzroste na takřka 11 procent.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Česká republika má rekordních 10,9 milionů obyvatel

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V roce 2023 se narodilo pouze 91 149 dětí, což bylo o 10 150 dětí méně než v roce 2022. Jelikož počet zemřelých převýšil počet narozených, tak došlo k přirozenému úbytku počtu obyvatel v naší zemi o 21 646 lidí.

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Maloobchod je zřejmě konečně na cestě vzhůru

13.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku oproti předchozímu měsíci reálný nárůst o 1,0 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 2,4 %. To lze označit za příjemné překvapení, když trh větřil růst podstatně umírněnější (0,5 %). Jedná se již o čtvrtý měsíc v řadě, kdy se tržby meziměsíčně zvýšily, což lze interpretovat jako znamení, že se spotřeba domácností konečně odrazila ode dna.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace rychle brzdí. Mnozí se začínají bát deflace

12.03.2024, Autor: Z blogosféry

Český statistický úřad zveřejnil data o únorové inflaci. Spotřebitelské ceny meziměsíčně vzrostly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami v oddíle doprava a v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v únoru o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu.

Reálné mzdy rostou, byť meziročně zůstávají v minusu

05.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná hrubá měsíční mzda v posledním čtvrtletí roku 2023 meziročně narostla o 6,3 % a dosáhla tak hodnoty 46 013 Kč (medián činil 39 685 Kč). V reálném vyjádření, tedy po očištění o 7,6% inflaci, ovšem průměrná mzda naopak poklesla o 1,2 %. Tento výsledek byl nepatrně horší, než čekal trh (-1,1 %) a naopak nepatrně lepší, než předpokládala Česká národní banka (-1,3 %).

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama