Sociální sítě jsou pro české firmy čím dál oblíbenějším prostředkem pro vlastní prezentaci. Firemní profil na nich v letošním lednu mělo vytvořeno čtyřiatřicet procent z nich. Před třemi lety přitom profilem na sociálních sítích disponovalo jen patnáct procent společností. Sociální sítě využívají především cestovní agentury a kanceláře, společnosti z oblasti ubytování nebo mediální firmy. Informace uveřejnil Český statistický úřad.

Navzdory nárůstu českých společností využívajících sociální sítě jako prostředek komunikace patří Česká republika v rámci Evropské unie mezi země s nejnižším podílem firem, které mají na sociálních sítích profil. Nejčastějším typem prezentace tuzemských firem v online prostředí jsou stále podnikové internetové stránky. Ty má zřízeno 83 procent všech společností zaměstnávajících deset a více lidí. Podíl podniků s vlastním webem se od počátku tisíciletí více než zdvojnásobil, když jím v roce 2000 disponovalo 40 procent tuzemských firem. V té době však bylo k internetu připojeno 75 procent podniků, zatímco v současnosti mají internetové připojení skoro všechny. Začátkem letošního roku nebyly na internetu pouze dva podniky ze sta.

Ačkoli drtivá většina firem využívá internetové připojení, ne všichni zaměstnanci s internetem nebo počítačem pracují. „Zatímco před 15 lety pracovala s počítačem třetina zaměstnanců, dnes je to přibližně každý druhý. Tento podíl však od roku 2006 výrazněji neroste,“ uvedl ředitel odboru statistik rozvoje společnosti ČSÚ Martin Mana.

Podíl zaměstnanců, již mají z pracovního počítače přístup k internetovému připojení, v roce 2017 poprvé překonal 40 procent. I tak se jedná o jeden z nejnižších podílů v rámci států Evropské unie. Podle ČSÚ tento stav ovlivňuje struktura českého hospodářství s relativně vysokým zastoupením zpracovatelského průmyslu na celkové zaměstnanosti.