e-news.cz - kurzy
Reklama

Loni šlo u nás na dobročinné účely sedm a půl miliardy

30.11.2017, Autor: Karolína Hurychová

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Loni šlo u nás na dobročinné účely sedm a půl miliardy

Dárci, firmy, nadace a fondy v České republice darovali v minulém roce na dobročinné účely sedm a půl miliardy korun.

Meziročně se jednalo o nárůst půl miliardy korun. Nejvyšší částkou, přes tři a půl miliardy korun, přispěly loni firmy, bez dvou set tisíc dvě miliardy korun darovali občané. Tři čtvrtiny všech dárců získávají informace o dobročinných projektech na sociálních sítích. Nejštědřejší v rámci příspěvků na prospěšné účely jsou co do počtu i průměrné finanční částky lidé v Praze.
Data zveřejnilo Fórum dárců na dárcovském summitu v Praze a rovněž představilo mapu dárcovství, která zaznamenává situaci v rámci jednotlivých krajů. Čeští občané darovali v roce 2016 1,8 miliardy korun, firmy poskytly 3,7 miliardy korun, nadace a fondy přispěly 1,4 miliardy. Prostřednictvím veřejných sbírek se vybralo 600 milionů korun, z toho zhruba 30 milionů vynesly dárcovské textové zprávy DMS.
Výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová vysvětlila, že se v mapě snažili jednoduše a přehledně shrnout a ukázat, jak české dárcovství vypadá. „Trend digitální komunikace, sociálních sítí a sociálních médií výrazně postupuje. I když býváme vůči novinkám rezistentní, i neziskový sektor to pohltilo. Nevyhneme se tomu,“ sdělila Šplíchalová.
Výsledky průzkumu ukázaly, že na sociálních sítích získávají informace o dobročinných projektech tři čtvrtiny všech dárců. Tato nová a svým zásahem čím dál silnější média k darování inspirují čtvrtinu dotazovaných občanů České republiky. Facebookový profil má založeno 98 procent neziskových organizací, takže prakticky téměř všechny. Každá třetí organizace využívá server na sdílení videosouborů YouTube, sedm procent oslovených organizací využívá sociální síť (pro komentáře s omezeným počtem znaků) Twitter a pět procent aplikaci pro sdílení fotografií Instagram. Své příznivce se přes sociální sítě snaží získat 89 procent spolků a nadací, přičemž celkem 73 procent organizací komunikuje se svými fanoušky právě na Facebooku nebo na dalších sociálních médiích. Třicet procent těchto organizací považuje sociální sítě za dobrý prostředek pro získávání sponzorů.
Počet dárců se podle Šplíchalové zvýšil ze zhruba 120 tisíc v roce 2011 na 150 tisíc dárců v roce 2015. V České republice v letošním roce funguje 2 213 nadací a fondů, o 149 více než loni. Nejčastěji poskytují fondy a nadace finance do oblasti kultury a vzdělání, následuje podpora rodin a dětí a v neposlední řadě pomoc zdravotně postiženým.
Největší počet lidí poskytujících peníze na dobročinnost je podle mapy dárcovství v hlavním městě. Dar si v roce 2015 v Praze odečetlo z daní okolo 27 tisíc lidí, když celkem věnovali částku v hodnotě 406,84 milionu korun. Naopak nejméně dárců s daňovým odečtem evidoval Karlovarský kraj s 2 800 dárci, kteří na dobročinnost dali 26,88 milionu korun. Nejštědřejší dárci jsou v hlavním městě, kde hodnota průměrného daru za rok dosahovala 15 tisíc korun. Následují kraje Moravskoslezský a Olomoucký s průměrným darem ve výši 13 tisíc korun. Na druhé straně průměrně nejnižší částku posílali občané v Jihočeském kraji a na Vysočině, kde dosahovala devíti tisíc korun ročně.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama