Tržby v tuzemském maloobchodě bez započítání automobilů v listopadu minulého roku meziročně zrychlily růst na necelých osm procent. Ve srovnání s loňským říjnem rostly rychleji o jeden a půl procentního bodu. Nejvyššího, více než dvacetiprocentního nárůstu dosahoval internetový a zásilkový prodej. Vyšší tržby byly v České republice evidovány u nepotravinářského zboží, pohonných hmot a také u potravin. Vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu.

Tempo růstu tržeb v maloobchodě se v meziročním srovnání zvýšilo z říjnových 6,3 procenta na listopadových 7,8 procenta. Podle ekonomky Komerční banky Moniky Junicke jsou vyšší tržby zejména důsledkem rostoucích příjmů i vysoké spotřebitelské důvěry v tuzemskou ekonomiku. Ekonomka rovněž poznamenala, že loňský listopad ve srovnání s listopadem 2016 neměl výhodu pracovních dnů navíc.

Meziměsíčně se maloobchodní tržby po očištění o sezonní vlivy v listopadu zvýšily o 3,1 procenta, přičemž u nepotravinářského zboží rostly o 3,1 procenta, u pohonných hmot o 1,5 procenta a u potravin o 1,2 procenta. Růst oproti říjnu lze podle Junicke zdůvodnit vánočními nákupy.

Meziročně zaznamenaly tržby za nepotravinářské zboží růst o 10,7 procenta, za pohonné hmoty o 7,5 procenta a tržby za potraviny o 3,2 procenta. Útraty v internetovém a zásilkovém prodeji se oproti listopadu 2016 zvýšily o 24 procent, tržby za oděvy a obuv v obchodech vzrostly o 13,7 procenta, za počítačová a komunikační zařízení o 13,2 procenta. Za výrobky pro kulturu, sport a rekreaci Češi utratili meziročně o 9,4 procenta více. Za výrobky pro domácnost lidé utratili meziročně o 7,9 procenta více, za farmaceutické, zdravotnické a kosmetické zboží o 4,3 procenta.