Lídr českého trhu s pánskou módou Blažek má za sebou doposud nejúspěšnější rok, ve kterém rovněž oslavil jubilejních pětadvacet let od svého založení. Obrat celého holdingu narostl o dvanáct procent oproti roku 2016, a překročil tak půl miliardy korun.

Zároveň s tím firma výrazně posílila finanční budget určený na marketing a aktuální kolekci jaro/léto 2018 podpořila rozsáhlou kampaní s názvem Travel Journal. Ta formou příběhů vypráví dobrodružství tří úspěšných mladých mužů, kteří objevují krásy hlavního města Portugalska. V rámci českého fashion marketingu je storytellingová forma kampaně ojedinělá. „Obrat celého holdingu Blažek činil za rok 2017 více než půl miliardy korun, což v historii naší společnosti znamená rekordní hospodářské výsledky. Jako lídr trhu cítíme zodpovědnost nejen za stav české pánské módy, ale také za způsob a vysokou estetickou úroveň jejího prezentování. Rozhodli jsme se proto přinést další inovativní vizi v podobě jedinečné kampaně s nádechem jihoevropské elegance,“ říká Ladislav Blažek, zakladatel společnosti a předseda představenstva.

Cílem nového pojetí kampaně je ukázat rozmanitost celé kolekce přirozenou formou v inspirativním prostředí. Zákazník lépe uvidí pohyb látky, jak se oblek chová a jak lze jednotlivé kousky kombinovat,“ říká marketingový ředitel společnosti Blažek, Antonín Wierer, a dodává: „Komunikační prostředky kampaně jsme zvolili napříč celým online i offline spektrem a zahrnují mimo jiné outdoorové double bigboardy, LCD a bigboardy v obchodních centrech, speciální magazín Travel Journal a direct mailing pro zákazníky či prezentaci obsahu na sociálních sítích.“

Lisabon v kampani Travel Journal figuruje díky svému teplému klimatu a historii, která je spjata se slavnými cestovateli. Pro svou jarní a letní formální kolekci totiž Blažek zvolil chladivé odlehčené látky, které poskytují možnost svobodného pohybu ve městě v horkých letních dnech. Kolekci dominuje modrá barva, prostor navíc dostávají „melange“ příze, jež vytvářejí drsný zrnitý efekt evokující portugalskou krajinu. Kolekce nejvyšší třídy Ceremony je potom tvořena exkluzivními materiály, jako je hedvábí a vlna s mohérem. Mohér je vhodný pro letní večerní události, sám o sobě je chladivý a příliš se nemačká. Kolekce jsou vyrobeny v limitovaných sériích, kde je od každého artiklu pouze 300 až 500 kusů.

Na realizaci kampaně Blažek spolupracoval s Česko-portugalskou obchodní komorou. „Bylo pro nás velkou ctí, že jsme byli osloveni, a mohli tak pomoci s výběrem nejlepších lisabonských lokací pro focení a natáčení nové kolekce módního domu Blažek. Lisabon si jako jedna z mála evropských metropolí díky svému počasí, kultuře a všudypřítomným odkazům na dobu zámořských objevů zachovává nezaměnitelnou a exotickou atmosféru, která je ideální nejen pro marketingové účely. Není tajemstvím, že některá obuv, kterou Blažek prodává, je vyrobena v tradičních portugalských manufakturách. Teď ještě doufám, že přesvědčím pana Blažka, aby dobyl i portugalský trh s luxusní pánskou módou,“ uvádí předseda Česko-portugalské obchodní komory Bořivoj Líbal.

V druhé polovině března 2018 Blažek slavnostně představí kolekci pro sezonu podzim/zima 2018 na Mercedes-Benz Prague Fashion Week.

O módním domu Blažek

Blažek je největším českým specialistou na pánskou modu. Obrací se na muže, kteří mají rádi stylový český design a italské luxusní látky, prodává výhradně ve vlastní síti značkových obchodů. Zákazníci velmi oceňují originalitu a promyšlenost kolekcí, které vyrábí v malých sériích. Blažek je oblíben rovněž pro nadstandardní zákaznický servis, který představují například krejčovské úpravy poskytované ve všech obchodech nebo unikátní nabídka došívání obleků, pokud zákazník nenajde svou velikost. Nejnáročnější klientela si oblíbila a stále častěji využívá možnost nechat si ušít košili nebo oblek na míru. V minulém roce Blažek přizval ke spolupráci úspěšného českého basketbalistu Tomáše Satoranského, který se tak stal ambasadorem módního domu pro tuto prémiovou službu.

O Česko-portugalské obchodní komoře

Česko-portugalská obchodní komora (ČPOK) byla za podpory paní Manuely Franco, portugalské velvyslankyně v České republice, založena v březnu 2016 se sídlem v Praze. Hlavním posláním komory je napomáhat všestrannému rozvoji vzájemného obchodu mezi českými a portugalskými podnikatelskými subjekty, jakož i podporovat nepodnikatelské subjekty při jejich aktivitách v Česku a Portugalsku. Jedním z dalších cílů je také podpora a rozvoj obchodní a kulturní spolupráce v obou těchto zemích a za tímto účelem vytváření prostoru pro komunikaci a diskusi. ČPOK má za cíl úzce spolupracovat především s Hospodářskou komorou České republiky, Agrární komorou České republiky a s dalšími institucemi obdobného zaměření působícími v České republice a Portugalsku a dále s ústředními orgány státní správy či samosprávy včetně velvyslanectví obou zemí.