Společnost IdeaSense zkoumala, které nové inovace se lidem nejvíce líbí a mají v roce 2018 největší šanci dostat se mezi širokou veřejnost.

Prostřednictvím nástroje Ideapoly pracujícím na principu prediktivního trhu tak zjistila, ve které inovace z roku 2017 (tak, jak se objevily na CES 2017) lidé vkládají nejvíce důvěry z pohledu budoucnosti, tržního potenciálu, a jak by je případně chtěli vylepšit a používat. Ukázalo se, že lidé dávají přednost těm, které jim přinášejí peníze, bezpečnost a usnadňují život.

Největší oblibu lidí si získaly střešní tašky se zabudovaným solárním panelem. Podle IdeaSense jim důvěřuje necelá polovina lidí (45 procent). Ocenili výdělek v podobě snížení plateb za elektřinu a taky to, že jde o ekologický zdroj energie. Ocenili také její životnost, která je stejná jako u klasické střešní tašky.

Samořídící automobil podpořilo 38 procent respondentů. Jejich důvěru si získal hlavně díky stále se zvyšující bezpečnosti.

Více než třetině lidí (35 procent) se líbí bezstarostná domácnost. Inteligentní domácí spotřebiče šetří čas a peníze. Část starostí vyřeší také jejich hlasové ovládání, díky kterému není nutné nic manuálně nastavovat.

Zhruba třetina respondentů (33 procent) dala svůj hlas zubní pastě, co vyléčí zubní kaz. Pro mnohé lidi návštěvy zubaře a špatný chrup znamenají podstatný životní problém.

Pětinu respondentů zaujaly také brýle s vyhledáváním. Dokážou zjistit kde se jejich uživatel nachází a na co soustředil pozornost. Informace o objektech, na které se dívá, mu pak promítá před očima.

Některé inovace respondenti vnímali naopak negativně. Skoro nikoho (93 procent) nenadchla možnost platby přes Facebook. Ukázalo se, že sociálním sítím nechceme sdělovat své platební údaje. Devět z deseti lidí pak neoslovily chytré zubní kartáčky, hřebeny, náplasti a jiné předměty napojené na mobilní aplikaci iHealth, které monitorují zdraví uživatelů anebo třeba škodliviny v okolním prostředí.