e-news.cz - kurzy
Reklama

Platební karty budou virtuální, v mobilech nebo hodinkách (II)

23.04.2018, Autor: Pavel Veselý

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Platební karty budou virtuální, v mobilech nebo hodinkách (II)

Pokračování rozhovoru s Michalem Čarným, Business Development Managerem Mastercard pro Českou republiku, Slovensko a Rakousko
Již rok zavádí Mastercard ČR společně s ČSOB, Lídlem a firmou Lídl Stravenka nový produkt Naše stravenka? K čemu bude sloužit tento produkt? Jaké jsou jeho výhody? Kde všude bude jeho využití?
Karta Naše stravenka je úplná novinka, která dále modernizuje řešení papírových stravenek, které společnost Lidl nabízí zhruba rok. Stravenky jsou v Čechách stále tím nejoblíbenějším benefitem jak pro zaměstnance, tak zaměstnavatele. Nová karta na to reaguje a jejím účelem je zajistit zaměstnancům pravidelné stravování. Zaplatíte s ní jak v obchodech Lidl a Kaufland, tak při nákupu oběda v restauracích poblíž Vašeho pracoviště. Celý proces je však mnohem jednodušší než u tradičních papírových řešení. Úplně odpadají problémy s vracením hotovosti na stravenky. Všechny stravenky jsou na jedné kartě, což výrazně méně zatěžuje peněženky uživatelů a také umožňuje kartu jednoduše zablokovat v případě ztráty. Příjemné také je, že zůstatek na kartě nikdy nepropadá. Karta Naše stravenka je však revoluční také pro restaurace, které kartu akceptují. Nabízí totiž velmi výhodné podmínky s náklady jen 2,5 procenta nad rámec běžných platebních karet. Zapojení do systému je velmi jednoduché. Pro přijímání Naší stravenky stačí běžný platební terminál akceptující karty Mastercard. Vzhledem k tomu, že ten již většina restaurací dnes má, mohou vše vyřešit online během několika málo minut. Velkou výhodou je také to, že restauracím odpadá veškerá administrativa. Peníze mají k dispozici stejně rychle jako u běžných platebních karet a vyúčtování poplatků probíhá s bankou, která poskytla platební terminál spolu s ostatními kartovými transakcemi.
Česká republika zaujímá přední místo v provozování eshopů. Připravuje Mastercard také něco pro eshopy?

MasterCard | Image Library


Platby online jsou jednou z našich prioritních oblastí. Řešení pro e-shopy má již dnes Mastercard k dispozici celou řadu. Zahrnují například nástroje zvyšující bezpečnost transakcí, nástroje umožňující klienta jednoduše identifikovat nebo celou škálu analytických nástrojů. Důležité pro nás také je, aby klienti mohli snadno zaplatit v online prostředí mobilním telefonem. I v této oblasti vyvíjíme řadu aktivit. Za všechny mohu zmínit například platební řešení Masterpass, které přináší možnost snadného nákupu jízdenek na vlak v mobilní aplikaci Českých drah Můj vlak a na MHD v aplikaci Moje plzeňská jízdenka nebo karlovarské aplikaci DPKV.
Jaké překvapení připravuje Mastercard do budoucna?
Inovací připravujeme v rámci Mastercard velké množství. Nebude o ně tedy určitě v nejbližší době nouze. Pokud jde o překvapení pro držitele karet, dovolil bych si zmínit nový program Priceless Prague. Ten držitelům prémiových karet Mastercard otevírá unikátní zážitky v rámci našeho hlavního města, které jsou nejen překvapivé, ale hlavně nezapomenutelné. Mezi oblíbené patří třeba možnost zažít noční dobrodružství v hračkářství Hamleys pro ty nejmenší, možnost naučit se umění čepování piva s mistrem světa v tomto oboru a mnohé další.
Často se hovoří o městech budoucnosti tzv. Smart Cities. Najdou v nich platební karty své uplatnění?
Ano. Platební karty již dnes začínají nacházet uplatnění v řešeních pro chytrá města. Kromě Kolínské chytré klíčenky, kterou jsem již zmiňoval, je dobrým příkladem třeba Bratislavská městská karta. Ta kromě možnosti platit nahrazuje také časovou jízdenku ve veřejné dopravě, slouží jako průkaz do knihovny a obyvatelům Bratislavy nabízí slevy u široké škály obchodníků a partnerů ve městě. Brno se vydalo trochu jinou cestou a umožňuje přiřadit jízdenku na MHD nebo propozici knihovní či turistické karty k libovolné existující platební kartě v rámci projektů Brno ID.
Jak vidíte platební karty a platební systémy budoucnosti?
Myslím si, že pro segment platebních karet bude klíčová pokračující digitalizace. Stále častěji budeme platební karty vídat v jejich virtuální podobě v mobilních telefonech, chytrých hodinkách či jiných zařízeních. Karta bude také nástrojem univerzálním a kromě platby bude poskytovat celou řadu dalších služeb, ať už jsou to služby chytrého města, komfortní služby pro cestovatele, ochrana osobních údajů v kybernetickém prostoru nebo lepší analytika pro firemní klientelu. Již dnes vidíme, že stále větší důraz je kladen na flexibilitu. V brzké budoucnosti si tedy každý bude moci zvolit přesně ty služby a výhody, které od karty očekává a v reálném čase si je aktivovat prostřednictvím jednoduchého uživatelského rozhraní. Co se však dle mého názoru v nejbližší době nezmění, je důraz na absolutní bezpečnost – přece jen jsou karty vstupní branou k našim financím.
Využíváte vy sám raději platební karty či dáváte přednost placení v hotovosti či jiné formě placení?
Samozřejmě kartou. Míst, kde kartou dnes nezaplatím, je absolutní minimum, a těm se snažím maximálně vyhýbat. Mým osobním přáním je, aby se platby kartou staly běžnou věcí také na úřadech. Ještě lepší by bylo, abych všechny potřebné poplatky mohl zaplatit z domova online. To by mi ušetřilo hodně času. Využívám ale také mobilní platby. Jsem rád, že už nemusím myslet na to, abych si s sebou vzal kartu, když vyrazím třeba za sportem.
Děkuji za rozhovor.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama