Apogeo
Reklama

GDPR udělá Pány klíčů z bank a mobilních operátorů

24.05.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
GDPR udělá Pány klíčů z bank a mobilních operátorů

Pokud nebudete mít účet v bance a mobilní telefon s internetem, stanete se občanem druhé kategorie.

Pokud budete podnikat, nevyděláte si ani na slanou vodu. Proč o tom píšeme? Kvůli GDPR, nařízení o ochraně osobních údajů, které zítra vstoupí v platnost. Jak to spolu souvisí? Hodně.
Proč je kolem toho vlastně takový humbuk? Provalilo se, že Cambridge Analytica zpracovává osobní údaje uživatelů Facebooku, vytváří faktografické profily a prodává je politikům a politickým stranám. Princip zjednodušeně řečeno funguje tak, jako u marketingových kampaní. Přes zpracované profily najdete ty uživatele, které mají k danému výrobku největší emoci, dáváme lajky, uvádíme zájmy, a toho pak více „zásobujete“ odkazy na ten výrobek. Jeho emoce by měla zaručit, že o sdílení ve své sociální skupině se postará sám. U politiky, když si najdete někoho, kdo pořád sdílí videa a fotografie uprchlíků a navedete na xenofobní nebo dezinformační weby, bude vás volit a strhne k tomu i své okolí. Dokonce z veřejných zdrojů vyplývá, že Gambridge Analytica prodávala své služby i do České republiky a platil jí za to Lukoil.
Nicméně, tyto personalizované marketingové nástroje se používají už pěknou řádku let. Nikomu to extra nevadilo, protože lidi (voliči) byli spokojení, až přišel tento politický skandál. Tak je potřeba se pohoršit a rychle něco vymyslet.
A jsme u GDPR. Co je hlavním smyslem toho nařízení? Aby někdo, s kým jste uzavřeli nějaký smluvní vztah a poskytli mu své údaje, eshop, banka, i ten Facebook, neprodával vaše údaje dál. Jedině s vaším souhlasem. Facebook se kaje a v tichosti určitě vymýšlí, jak to obejít, protože to je jeho core byznys. Eshop si s vámi taky nastaví v podstatě férový vztah, protože běžnému eshopu jde o každého klienta.
Což ale rozhodně neplatí pro korporace, banky, operátoři. Ty vám napíší, že v rámci GPDR jim musíte dát souhlas s poskytováním svých údajů třetím osobám. Jinak si můžete jít. Jenže, právě tento generální souhlas jednoho štve, protože to vám pak chodí pořád nějaké esemesky, že potřebujete nové kopačky pro děti, na ty si můžete půjčit u tohoto. Nebo vám pořád někdo volá. A protože to tak uplatňují skoro všechny korporace, tak vlastně nemáte jinou možnost, jelikož bez mobilu a bankovního účtu jste skutečně občan druhé kategorie.
Takže, toto nařízení tak nejvýš přidělalo spoustu práce drobným a středním živnostníkům, provozujícím eshop, ale i těm, kteří mají nějakou databázi klientů, což může být i autoservis nebo truhlárna. Data se budou dál prodávat, akorát Pány klíčů toto nařízení udělá z korporací. Nic jiného se nestane, spotřebitele to neochrání, jak tvrdili bruselští úředníci.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama