e-news.cz - kurzy
Reklama

GDPR udělá Pány klíčů z bank a mobilních operátorů

24.05.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
GDPR udělá Pány klíčů z bank a mobilních operátorů

Pokud nebudete mít účet v bance a mobilní telefon s internetem, stanete se občanem druhé kategorie.

Pokud budete podnikat, nevyděláte si ani na slanou vodu. Proč o tom píšeme? Kvůli GDPR, nařízení o ochraně osobních údajů, které zítra vstoupí v platnost. Jak to spolu souvisí? Hodně.
Proč je kolem toho vlastně takový humbuk? Provalilo se, že Cambridge Analytica zpracovává osobní údaje uživatelů Facebooku, vytváří faktografické profily a prodává je politikům a politickým stranám. Princip zjednodušeně řečeno funguje tak, jako u marketingových kampaní. Přes zpracované profily najdete ty uživatele, které mají k danému výrobku největší emoci, dáváme lajky, uvádíme zájmy, a toho pak více „zásobujete“ odkazy na ten výrobek. Jeho emoce by měla zaručit, že o sdílení ve své sociální skupině se postará sám. U politiky, když si najdete někoho, kdo pořád sdílí videa a fotografie uprchlíků a navedete na xenofobní nebo dezinformační weby, bude vás volit a strhne k tomu i své okolí. Dokonce z veřejných zdrojů vyplývá, že Gambridge Analytica prodávala své služby i do České republiky a platil jí za to Lukoil.
Nicméně, tyto personalizované marketingové nástroje se používají už pěknou řádku let. Nikomu to extra nevadilo, protože lidi (voliči) byli spokojení, až přišel tento politický skandál. Tak je potřeba se pohoršit a rychle něco vymyslet.
A jsme u GDPR. Co je hlavním smyslem toho nařízení? Aby někdo, s kým jste uzavřeli nějaký smluvní vztah a poskytli mu své údaje, eshop, banka, i ten Facebook, neprodával vaše údaje dál. Jedině s vaším souhlasem. Facebook se kaje a v tichosti určitě vymýšlí, jak to obejít, protože to je jeho core byznys. Eshop si s vámi taky nastaví v podstatě férový vztah, protože běžnému eshopu jde o každého klienta.
Což ale rozhodně neplatí pro korporace, banky, operátoři. Ty vám napíší, že v rámci GPDR jim musíte dát souhlas s poskytováním svých údajů třetím osobám. Jinak si můžete jít. Jenže, právě tento generální souhlas jednoho štve, protože to vám pak chodí pořád nějaké esemesky, že potřebujete nové kopačky pro děti, na ty si můžete půjčit u tohoto. Nebo vám pořád někdo volá. A protože to tak uplatňují skoro všechny korporace, tak vlastně nemáte jinou možnost, jelikož bez mobilu a bankovního účtu jste skutečně občan druhé kategorie.
Takže, toto nařízení tak nejvýš přidělalo spoustu práce drobným a středním živnostníkům, provozujícím eshop, ale i těm, kteří mají nějakou databázi klientů, což může být i autoservis nebo truhlárna. Data se budou dál prodávat, akorát Pány klíčů toto nařízení udělá z korporací. Nic jiného se nestane, spotřebitele to neochrání, jak tvrdili bruselští úředníci.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Recenze zákona o lobbování

18.03.2024, Autor: red

O českém právním řádu se všeobecně soudí, že se stoupající kvantitou trvale klesá jeho kvalita. Pokud platí zákon přechodu kvantity v kvalitu, pak je legislativa výjimkou. Pravděpodobně to souvisí i s tím, že vedle dalších právnických profesí je legislativec málo placen, a když to nefunguje, slouží jako fackovací panák.

Švehla: Euro a politika

17.03.2024, Autor: Martin Švehla

Když pan prezident jednou větou vyvolá veřejnou diskusi, svědčí to o jeho vlivu. V případě zavedení eura to sice není diskuse, která by spojovala, ale také to není nic, co by širokou veřejnost až tak vzrušovalo. Navíc exportéři, kteří se zpočátku zdáli být nejhlasitějšími zastánci přijetí eura se z diskuse vytratili poté, co koruna oslabila a zajistila jim dodatečné příjmy.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Bez jakých znalostí a dovedností se dnes zaměstnanci neobejdou?

14.03.2024, Autor: Z blogosféry

Aby člověk získal a udržel si dobré pracovní místo, musí se prosadit často ve vysoké konkurenci. K tomu pak potřebuje určité vlastnosti a schopnosti, které pomohou podávat patřičné výkony, zvládat pracovní situace a efektivně komunikovat s kolegy i nadřízenými. Co je v současném boji o kvalitní pozici potřeba nejvíce?

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Hartzování na trhu práce

04.03.2024, Autor: Martin Švehla

Ty návrhy se opakují a vracejí už skoro třicet let: uvolnit trh práce a tím rozhýbat českou ekonomiku. Obecně se soudí, že náš pracovní trh je „přehřátý“, zároveň velmi rigidní, že neumožňuje firmám pružně reagovat na situaci (vyhazovat a nabírat zaměstnance) a ještě jsme závislí na levných pracovních silách, migrujících k nám z Ukrajiny a z dalších zemí. Není to tak úplně pravda.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama