e-news.cz - kurzy
Reklama

Povolání Youtuber. Lze si měsíčně vydělat i stovky tisíc

29.05.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Povolání Youtuber. Lze si měsíčně vydělat i stovky tisíc

Je pravda, že s rozvojem technologií postupem času určitá zaměstnání zanikají, lidé jsou nahrazování různými vymoženostmi a stroji.

Na druhou stranu však také nová povolání vznikají, a to zejména v souvislosti s přesunem života do online světa. Jedním z takových povolání je tzv. youtubering, který se ze začátku zdál být jen zábavou pro teenagery, ale nyní se jedná o byznys, kterým si lze vydělat i pár stovek tisíc měsíčně.
Internetový server pro sdílení videí Youtube byl založen v roce 2005. Zpočátku se zde objevovaly hlavně hudební videoklipy, pak také TV klipy či trailery k filmům. Ve velmi krátké době však také došlo na to, že i běžní uživatelé začali vytvářet svůj vlastní obsah, natáčet se při běžných denních činnostech, vytvářet herní videa, videa o jídle, módě, cestování a vlastně o čemkoliv, na co si vzpomenete.
Od zábavy k těžkému byznysu
Zpočátku šlo hlavně o zábavu a youtubeři tak natáčením videí trávili svůj volný čas. Postupem času však došlo na to, že někteří z nich byli mezi svými sledujícími úspěšnější než jiní a firmy si začaly všímat toho, že právě tyto osoby jsou vcelku dobře schopné své sledující ovlivňovat. Začaly jim tedy nabízet zdarma své produkty výměnou za to, že se značka objeví ve videu. Jenže také youtubeři si později uvědomili svou moc, a tak se tyto typy spolupráce staly pro ty úspěšnější placenou záležitostí. Zejména u mladších generací jde o to, že youtuber je pro sledujícího v podstatě kamarádem, od kterého se nechá inspirovat, kterému důvěřuje.
Mezi nejúspěšnější youtubery patří například Jirka Král, Kovy, Hoggy, FattyPillow nebo Johny Machette. Za dámy pak můžeme jmenovat třeba Tery Blitzen, Shopaholic Nicol, Gabrielle Hecl, Petru LovelyHair, A cup of style nebo Fallenku.
Nejúspěšnější čeští youtubeři si mohou vydělat i stovky tisíc měsíčně. Otázkou je etická stránka tohoto byznysu. Někteří youtubeři se nebojí přiznat, že jsou za tu či onu spolupráci zaplaceni, jiným se to zase daří dobře skrývat. Mnoho teenagerů, kteří youtubery sledují, často není schopno tyto spolupráce rozeznávat a skrytou reklamu za videem prostě nevidí. Mnoho youtuberů však získává u svých fanoušků sympatie právě za to, že upřímně spolupráce přiznávají, a to je zřejmě ta nejlepší cesta.
Přirozenost je důležitá i na Youtube
Co se týče propagovaných produktů ve videích, může jít doslova o cokoliv. Typické jsou různé kosmetické produkty, oblečení, jídlo nebo nápoje. Vždycky je špatně a jde poznat, když je to na sílu. Aby spolupráce byla přirozená a pro všechny zúčastněné prospěšná, je třeba, aby si youtuber a značka vzájemně pomohly. Ideální situace je, když se jedná o produkt, který youtuber sám od sebe využívá, má jej v oblibě a nebojí se to přiznat. Taky je fajn, když značka pomůže youtuberovi v realizaci jeho vlastního projektu.
Špatnými spolupracemi si mohou youtubeři také dobře zavařit a známe to už i v českých končinách. Nejčastějším problémem je nějakým způsobem závadný produkt. Může jít třeba o potravinu, která obsahuje až příliš velké množství chemických látek či o produkt, při jehož výrobě je poškozováno životní prostředí. Publikum je v těchto případech velmi citlivé a sebemenší chyba může vyvolat lavinu negativních reakcí. Youtubeři by si proto měli dát dobrý pozor na to, s kým své spolupráce uzavírají, pokud si chtějí uchovat svou fanouškovskou základnu.
Budoucnost youtuberů
Ke stinným stránkám youtuberství patří také nutnost se přizpůsobovat prostředí Youtube, které se neustále mění. Kromě příjmů ze spoluprací mají youtubeři také příjem z reklamy, která se během jejich videí přehrává, a právě toto bylo v nedávné minulosti omezeno, čímž spoustu youtuberů přišlo o část svých příjmů. Do budoucna se může klidně stát, že Youtube se bude ještě více měnit, což může youtubery postupně začít od tvorby odrazovat. Zatím ale nepředbíhejme.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency, producent


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

CETA: Přehnané regulace umělé inteligence mohou poškodit evropskou konkurenceschopnost

29.03.2024, Autor: red

Digitální regulační politika Evropské unie, zejména v oblasti umělé inteligence, vyvolala rozsáhlou diskusi. Ambiciózní legislativou, jako je AI Act, se EU snaží zaujmout pozici světového lídra v oblasti etického řízení umělé inteligence. Tento přístup však vyvolává obavy ohledně jeho dopadu na inovace a konkurenceschopnost v digitálním odvětví.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům a detailům ohledně výkonu HDP České republiky za loňské 4. čtvrtletí a za celý rok 2023

28.03.2024, Autor: Z blogosféry

Zpřesněné údaje o výkonu české ekonomiky za loňské závěrečné čtvrtletí hlásí lepší než původně reportované výsledky HDP. Dle zpřesněných dat HDP v loňském závěrečném čtvrtletí mezikvartálně vzrostl o 0,4 % a meziročně si připsal 0,2 %, když předchozí údaje uváděly mezikvartální růst HDP 0,2 % a meziroční pokles 0,2 %.

Schmarcz: Totální zesměšnění odborů. Potřebuje je ještě vůbec někdo?

27.03.2024, Autor: Martin Schmarcz

Odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili. Jako pomatený pohádkový král působí odboráři poté, co si do čela opět zvolili Josefa Středulu jehož před třemi týdny sesadili v palácovém převratu. Tato tragikomická příhoda jen dokresluje, v jak žalostném stavu je hnutí, které kdysi doslova hýbalo politikou i režimy. Čím to je?

Švehla: Obchod mezi čistou a špinavou částí planety

25.03.2024, Autor: Martin Švehla

Ekologické vidění světa a ekonomiky se ve vyspělých zemních prosazuje už nejméně půl století, v posledních dekádách dokonce velmi radikálně, což vyvolává silnou oponenturu. Jedni mluví o záchraně planety, jejíž zkáza je při současné produkci oxidu uhličitého neodvratná, druzí mluví o ekonomické záchraně společnosti, která se přehnanou a překotnou redukcí uhlíkové stopy ničí v samých základech svého fungování. 

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Recenze zákona o lobbování

18.03.2024, Autor: red

O českém právním řádu se všeobecně soudí, že se stoupající kvantitou trvale klesá jeho kvalita. Pokud platí zákon přechodu kvantity v kvalitu, pak je legislativa výjimkou. Pravděpodobně to souvisí i s tím, že vedle dalších právnických profesí je legislativec málo placen, a když to nefunguje, slouží jako fackovací panák.

Švehla: Euro a politika

17.03.2024, Autor: Martin Švehla

Když pan prezident jednou větou vyvolá veřejnou diskusi, svědčí to o jeho vlivu. V případě zavedení eura to sice není diskuse, která by spojovala, ale také to není nic, co by širokou veřejnost až tak vzrušovalo. Navíc exportéři, kteří se zpočátku zdáli být nejhlasitějšími zastánci přijetí eura se z diskuse vytratili poté, co koruna oslabila a zajistila jim dodatečné příjmy.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

Bez jakých znalostí a dovedností se dnes zaměstnanci neobejdou?

14.03.2024, Autor: Z blogosféry

Aby člověk získal a udržel si dobré pracovní místo, musí se prosadit často ve vysoké konkurenci. K tomu pak potřebuje určité vlastnosti a schopnosti, které pomohou podávat patřičné výkony, zvládat pracovní situace a efektivně komunikovat s kolegy i nadřízenými. Co je v současném boji o kvalitní pozici potřeba nejvíce?

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama