e-news.cz - kurzy
Reklama

Nízký plat či nedostatek uznání, kvůli tomu Češi dávají výpověď

22.06.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Nízký plat či nedostatek uznání, kvůli tomu Češi dávají výpověď

Nízká nezaměstnanost nahrává vyšší fluktuaci.

Co jsou však hlavní důvody, kvůli kterým Češi opouští své zaměstnavatele a hledají nové? Dle průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research je to příliš nízká odměna, nedostatek uznání a omezený kariérní růst. Naopak jistota zaměstnání, finanční zdraví zaměstnavatele, mzda a zajímavý obsah práce patří k důvodům, kvůli kterým Češi zůstanou stávajícímu zaměstnavateli loajální.
Stále důležitějším faktorem se pro Čechy stává rovnováha mezi pracovním a soukromým životem. Svědčí o tom i skutečnost, že více než čtvrtina respondentů našeho průzkumu, kteří uvedli, že v minulém roce změnili práci nebo ji plánují změnit v příštím roce, kvůli ní opustila svého zaměstnavatele a hledala nového, který by ji umožnil,“ vysvětluje Alžběta Honsová, marketingová manažerka personálně poradenské společnosti Randstad, a dodává: „Zajímavé je pozorovat i rozdíly mezi preferencemi mužů a žen. Například výše platu je důležitějším faktorem pro muže než pro ženy. V případě příliš nízkého platu v porovnání s konkurencí odchází od stávajícího zaměstnavatele 57 procent mužů. Naopak pro ženy je výrazným faktorem doba dojíždění do práce. Čtvrtina žen odejde od svého zaměstnavatele, pokud je doba dojíždění do práce příliš dlouhá.“
Rozdíly lze zaznamenat i v případě různých věkových skupin. Například mladší pracující ve věku od 18 do 24 let odchází od zaměstnavatele častěji v případě, že postrádají možnost kariérního postupu, pracovníci ve věku 25-44 let zase častěji odejdou z důvodu absence uznání nebo odměny než pracovníci mladší 25 let. Věková skupina 45-64 let se zase častěji rozhodne zaměstnavatele opustit kvůli výši mzdy, pokud je nižší než u jiných firem. Respondenti s vyšším vzděláním častěji odejdou od zaměstnavatele, pokud postrádají možnosti kariérního postupu, pracující se středním vzděláním z důvodu absence uznání nebo odměny a zaměstnanci s nízkým vzděláním pokud je doba dojíždění do práce příliš dlouhá.
Jak pro udržení stávajících zaměstnanců, tak i pro nábor nových lidí musí zaměstnavatelé pochopit, co Češi považují za důležité. Na prvním místě je to i dnes, v době velmi nízké nezaměstnanosti, jistota zaměstnání, na druhém pak finanční zdraví firmy a na třetím místě plat a benefity,“ říká Alžběta Honsová. Stabilita a úspěch je tedy pro zaměstnance atraktivním atributem značky, Češi chtějí pracovat pro známé a úspěšné firmy.
I v případě důvodů pro setrvání u stávajícího zaměstnavatele lze pozorovat rozdíly v preferencích jednotlivých věkových skupin. Věková skupina 18-24 považuje za velmi důležitý aspekt kariérní postup, věková skupina 25-44 let atraktivní plat a benefity a pracující ve věku 45-64 let zůstanou u svého současného zaměstnavatele, pokud jim bude nabídnuta dlouhodobé jistota zaměstnání.
Respondenti s vyšším vzděláním častěji zůstávají u svého zaměstnavatele, pokud jim poskytuje dobrou rovnováhu mezi osobním životem a prací, pracující se středním vzděláním kvůli dobré poloze a zaměstnanci s nízkým vzděláním, pokud má zaměstnavatel dobrou pověst.
O průzkumu Randstad Employer Brand Research
Nezávislý průzkum zpracovává pro Randstad společnost TNS Kantar na základě vlastní vyvinuté metodiky. Je založený na vnímání obecné populace v dané zemi. Průzkum zkoumá úroveň atraktivnosti zaměstnavatele pro 150 největších zaměstnavatelů z privátního sektoru v zemi, které zná alespoň 10 procent populace. Letošní ročník je 17. v řadě a zahrnuje 5 755 firem a více než 175 tisíc respondentů ve 30 zemích. V České republice se průzkum uskutečnil poprvé, zapojilo se do něj téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru a jako nejatraktivnějšího zaměstnavatele v ČR zvolili společnost Microsoft. Reprezentativní vzorek respondentů zahrnuje zaměstnané (66 procent) a nezaměstnané (3 procent) osoby, studenty (12 procent), OSVČ/podnikatele (6 procent), ženy v domácnosti (6 procent) ve věku 18 až 65 let, přičemž věková skupina 25 – 44 let je navýšena oproti ostatním skupinám. Dotazování prostřednictvím online dotazníku proběhlo mezi 6. – 21. prosincem 2017.
O společnosti Randstad
Společnost Randstad je druhým největším poskytovatelem personálně – poradenských služeb na světě. Má zastoupení ve 39 zemích, kde v 4858 pobočkách pracuje 38 331 zaměstnanců. Portfolio služeb Randstad zahrnuje klasické agenturní zaměstnávání, vyhledávání zaměstnanců na stálé pracovní úvazky, inhouse řešení a služby v oblasti HR. Randstad patří mezi top tři hráče na trhu v Nizozemí, Polsku, Portugalsku, Španělsku, Švýcarsku, Velké Británii, Německu, Argentině, Belgii, Lucembursku, Kanadě, Chile, Francii, Řecku, Indii a Mexiku. Významné podíly má rovněž na trzích v Austrálii, Japonsku a Spojených státech. Randstad je dvojka na českém trhu, v České republice má 200 konzultantů a poskytuje služby v oblasti agenturního zaměstnávání, procesního řízení lidských zdrojů a vyhledávání lidí na stálé úvazky klientům prostřednictvím 22 pracovišť. Více informací na www.randstad.cz.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Česká republika má rekordních 10,9 milionů obyvatel

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V roce 2023 se narodilo pouze 91 149 dětí, což bylo o 10 150 dětí méně než v roce 2022. Jelikož počet zemřelých převýšil počet narozených, tak došlo k přirozenému úbytku počtu obyvatel v naší zemi o 21 646 lidí.

O IT obory je velký zájem, v Česku však stále chybí až 30 tisíc ajťáků, nejvíce v oboru kyberbezpečnost

20.03.2024, Autor: Z blogosféry

V Česku chybí odborníci z oblasti IT. V České republice je zaměstnaných více než 316 000 IT specialistů, zapotřebí je jich ale až o 30 000 víc. Zájem o studium oboru na vysoké škole přitom roste – v roce 2022 studovalo informační a komunikační technologie (ICT) téměř 24 000 studentů. Počet studentů je vyšší než za posledních 5 let. Nedostatek pracovníků je především u oboru kybernetické bezpečnosti.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Maloobchod je zřejmě konečně na cestě vzhůru

13.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemské maloobchodní tržby vykázaly v lednu letošního roku oproti předchozímu měsíci reálný nárůst o 1,0 %, což odpovídá meziročnímu zvýšení o 2,4 %. To lze označit za příjemné překvapení, když trh větřil růst podstatně umírněnější (0,5 %). Jedná se již o čtvrtý měsíc v řadě, kdy se tržby meziměsíčně zvýšily, což lze interpretovat jako znamení, že se spotřeba domácností konečně odrazila ode dna.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Inflace rychle brzdí. Mnozí se začínají bát deflace

12.03.2024, Autor: Z blogosféry

Český statistický úřad zveřejnil data o únorové inflaci. Spotřebitelské ceny meziměsíčně vzrostly o 0,3 %. Tento vývoj byl ovlivněn zejména vyššími cenami v oddíle doprava a v oddíle rekreace a kultura. Meziročně vzrostly spotřebitelské ceny v únoru o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu.

Reálné mzdy rostou, byť meziročně zůstávají v minusu

05.03.2024, Autor: Z blogosféry

Tuzemská průměrná hrubá měsíční mzda v posledním čtvrtletí roku 2023 meziročně narostla o 6,3 % a dosáhla tak hodnoty 46 013 Kč (medián činil 39 685 Kč). V reálném vyjádření, tedy po očištění o 7,6% inflaci, ovšem průměrná mzda naopak poklesla o 1,2 %. Tento výsledek byl nepatrně horší, než čekal trh (-1,1 %) a naopak nepatrně lepší, než předpokládala Česká národní banka (-1,3 %).

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama