Apogeo
Reklama

Spíš než k moři začínají Češi jezdit o dovolené na hory

27.06.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Spíš než k moři začínají Češi jezdit o dovolené na hory

Devět z deseti Čechů, kteří berou dovolenou do vlastních rukou a cestují na ni autem, bude cestovat po své vlasti.

Dvě třetiny těch, kteří využívají auto jako dopravní prostředek na dovolenou, pak jezdí autem do zahraničí za poznáním a polovina míří autem k moři.
Jak ukázal aktuální průzkum pojistné služby Suri realizovaný agenturou Perfect Crowd na vzorku 510 respondentů autem na dovolenou v rámci České republiky v posledních dvou letech vyrazila drtivá většina lidí (92 procent), přičemž tuzemskou dovolenou se v rámci výzkumu myslel jakýkoliv pobyt mimo vlastní chatu či chalupu.
Velké množství lidí vycestovalo v posledních dvou letech autem také do zahraničí. Za památkami či kulturou to byly skoro dvě třetiny (65 procent) Čechů, více než polovina (53 procent) pak jela k moři. Ukazuje se, že velmi populární jsou ale i letní pobyty na horách (40 procent).
Nárůst obliby letních pobytů na horách nás vedl k tomu, že jsme naše pojištění Suri hory, které původně vzniklo jako speciální pojistný produkt pro zimní lyžařské pobyty, upravili do letní podoby. Obsahuje nejen léčebné výlohy do 5 milionů korun, ale i v době letních pobytů hradí zásah horské služby, s čímž běžné cestovní pojištění nepočítá. Stejně tak pokud dojde ke zničení nebo odcizení sportovního vybavení, je škoda kryta touto pojistkou,“ říká Pavel Jechort, ředitel Suri a dodává, že v rámci Suri hory lze sjednat i asistenci pro nehodu nebo poruchu auta. „Vůz odtáhneme do České republiky a klient získá po dobu dovolené náhradní vozidlo,“ poznamenává Pavel Jechort.
Cestujeme bez cestovky
Velká část lidí byla v posledních dvou letech na dovolené opakovaně – v případě tuzemské dovolené více než jednou vyrazily dvě třetiny Čechů (66 procent), do zahraničí za památkami či kulturou opakovaně vyjela třetina Čechů (33 procent) a k moři necelá čtvrtina (23 procent).
Ačkoliv drtivá většina Čechů, kteří jezdí na dovolenou autem, kombinují cesty v rámci České republiky a do zahraničí, existuje menšina (8 procent), která silně preferuje zahraniční dovolené a v posledních dvou letech vůbec nebyla autem na tuzemské dovolené.
I když autem na dovolenou cestují všechny generace, přeci jen nejčastěji tuto formu volí mladší lidé do 30 let. Mladí lidé, kteří se vydávají autem na dovolenou do zahraničí, preferují poznávací dovolené, tedy cesty za kulturou a památkami. Rodiny s dětmi naopak relativně častěji cestují autem k moři.
S cestování autem se rovněž pojí otázka, jak si zajistit ubytování. Nejčastěji si lidé ubytování domlouvají sami, bez zprostředkování cestovkou a to tak, že se buď dohodnou napřímo (73 procent) nebo využijí zprostředkující stránky jako Booking.com (65 procent). Zprostředkující stránky typu Booking.com jsou populární zejména u mladých lidí do 30 let, ale i starší lidé tento typ zajištění ubytování začínají využívat. Kombinace cestování na dovolenou autem a zajištění ubytování přes cestovní kancelář není příliš častá. Pravidelně jí využívá pouze necelá pětina Čechů (18 procent), kteří cestují autem na dovolenou.
Výzkum provedla agentura Perfect Crowd na vzorku 510 respondentů 18 až 60 let, reprezentativní podle pohlaví, věku, vzdělání, regionu a velikostí místa bydliště. Dotazováni byli lidé, kteří během posledních dvou let jeli alespoň jednou autem na dovolenou.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama