Přestože letní měsíce většina lidí využívá k tomu, aby si odpočinuli, vymanili se ze stereotypu, který zažívají v práci a doma, a zkrátka na chvíli „vypnuli“, jsou věci, bez kterých se neobejdou ani na dovolené. Více než šedesát procent lidí si například nedovede představit své volno bez možnosti připojit se k internetu a být online.

Potřeba být neustále informován o aktuálním dění je často silnější než touha po klidu a relaxaci. Jak ukázaly výsledky průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisen stavební spořitelnu, je pro 62 procent lidí důležité, aby v místě, které si vybrali pro svou dovolenou, byla bezplatná Wi-Fi, v případě zahraničního zájezdu tento požadavek uvedlo dokonce 71 procent respondentů. „Pro lidi je důležité zůstat v kontaktu s ostatními, a to i během dovolené. Nejde ale o pouhé získávání informací, souvisí s tím i opačná potřeba dát o sobě vědět a sdílet své zážitky prostřednictvím sociálních sítí či dalších platforem,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Jako nezbytná se pro velkou část lidí ukázala také klimatizace, tu vyžaduje 53 procent lidí, při zahraničním pobytu ji jako důležitou označilo celých 72 procent dotázaných. Nejvýznamnějším kritériem při výběru destinace a konkrétní lokality je však jídlo. „Pro 85 procent respondentů je důležitá možnost nakoupit si potraviny, 81 procent hledí i na dostupnost restauračních zařízení. Necelé dvě třetiny lidí, přesněji 64 procent, pak chtějí mít na dovolené takové zázemí, aby si mohli sami uvařit. I z tohoto důvodu získává na popularitě ubytování v soukromí typu Airbnb,“ dodává Molnárová.

Přestože pro někoho jsou neodmyslitelnou součástí prázdninových radovánek také večírky a návštěvy barů, při výběru destinace nejsou podstatné. Pouhých 20 procent respondentů uvedlo, že se kromě jiného rozhodují také podle toho, jaké nabízí daná destinace noční vyžití. Ještě méně důležitou roli hraje nakupování oblečení. Možnost obohatit svůj šatník během dovolené o nové kousky považuje za významné jen 17 procent lidí.

Zdroj dat: NMS Market Research, vzorek 1 000 respondentů.