Apogeo
Reklama

Státní kampaň na digitalizaci je ve prospěch jedné firmy

16.07.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Státní kampaň na digitalizaci je ve prospěch jedné firmy

Mezi distributory televizního signálu, pozemního, satelitního a kabelového, se rozhořel spor ohledně financování státní kampaně k digitalizaci, respektive napadají se

z nekalých praktik či zvýhodňování jedné technologické platformy před druhými. Zjednodušeně řečeno, k prsu si stát přivinul pozemáře, sateliťáky a kabelovky od prsu odsunul. Ale popořadě.
V České televizi už nějakou dobu běží kampaň, vysvětlující důvody a možnosti přechodu u tzv. pozemního vysílání z jednoho kódování televizního signálu DVB-T na modernější DVB-T2. Co se týče důvodů, tak se obecně udává, že jde o rozhodnutí Evropského parlamentu a Rady EU, u nás přijaté usnesením vlády a potvrzené zákonem 252/2017. Trochu škodolibě se chce říct, že takhle by to mělo Čechům stačit. Zabrblají si na unii něco o diktátu z Bruselu a na nový formát pak poslušně přejdou.
Pravda je však taková, že tento přechod si vylobbovali mobilní operátoři. Ve vzduchu nad zemí je totiž už poměrně plno a jsou potřeba další frekvence pro přenos dat. Uživatelé s chytrými mobilními telefony s full HD rozlišením totiž více než dříve fotí, k tomu ještě natáčí, a to vše sdílejí na sociálních sítích. Telefony jako černé hvězdné díry do sebe pohlcují kde co z běžného světa, kdejakou funkci – kamery, televize, PC. Moji synové ve věku deset a jedenáct let už se kupříkladu vůbec nedívají na televizi, i fotbaly a filmy sledují na svých mobilech se sluchátky v uších, sami natáčí a stříhají své vlogy. Dlužno dodat, že kdybych to nedoháněl usínáním u Kriminálky Las Vegas, tak mobily jsou u nás v domácnosti nejvytěžovanější „televizní“ periférií.
A teď k té státní kampani. Stát na ni uvolnil stovky milionů korun, někdy se hovoří o 350 milionech, někdy o čtyř stech. Ať tak či tak, číslo je to mimořádně veliké, jak mi vysvětlili kolegové marketéři, kteří vytvářejí reklamní budgety pro své klienty. K tomu se podívejme na strukturu příjmu televizního signálu u nás. Podle dat ČSÚ z 2017 se v 4,2 milionu českých domácností přijímá televizní vysílání ve 28 procentech přes satelit, v 16 procentech přes kabelovku, 7 procent má IPTV a 49 procent pozemní přenos.
A kde je osa sporu? Že stát, respektive za něj ČT, propaguje pouze pozemní televizní vysílání, byť jeho podíl je už menší než polovina a ten nadto ještě lineárně trvale klesá. Zároveň kampaň odkazuje pouze na webové stránky soukromé akciovky České Radiokomunikace. Což mimochodem ve spojení Česká televize a České radiokomunikace působí dojmem, že jde o státní subjekty. Protože není vysvětleno, že ČRA je běžnou obchodní korporací.
Diváci se tak nemohou dozvědět, že řešením přechodu na DVB-T2 může být i pořízení si kabelové či satelitní televize, které mají dohromady 44 procent podílu na trhu, tedy jen o pět procent méně než pozemní vysílání. Proto tito distributoři volají po tzv. technologické neutralitě. Jistě se dá pochopit chování ČRA, že si vyjednaly takový model podpory svého podnikání. Z pohledu vynakládání státních peněz to je ovšem přes čáru. Je to asi tak, jako by v ulici podnikali tři pekaři. Jeden pekl housky, druhý rohlíky a třetí dalamánky. A stát by dal peníze na kampaň jen tomu, co peče housky. Co za tím může být, těžko říct, že?


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Komentář Radomíra Jáče k údajům a detailům ohledně výkonu HDP České republiky za loňské 4. čtvrtletí a za celý rok 2023

28.03.2024, Autor: Z blogosféry

Zpřesněné údaje o výkonu české ekonomiky za loňské závěrečné čtvrtletí hlásí lepší než původně reportované výsledky HDP. Dle zpřesněných dat HDP v loňském závěrečném čtvrtletí mezikvartálně vzrostl o 0,4 % a meziročně si připsal 0,2 %, když předchozí údaje uváděly mezikvartální růst HDP 0,2 % a meziroční pokles 0,2 %.

Schmarcz: Totální zesměšnění odborů. Potřebuje je ještě vůbec někdo?

27.03.2024, Autor: Martin Schmarcz

Odvoláváme, co jsme odvolali a slibujeme, co jsme slíbili. Jako pomatený pohádkový král působí odboráři poté, co si do čela opět zvolili Josefa Středulu jehož před třemi týdny sesadili v palácovém převratu. Tato tragikomická příhoda jen dokresluje, v jak žalostném stavu je hnutí, které kdysi doslova hýbalo politikou i režimy. Čím to je?

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Švehla: Obchod mezi čistou a špinavou částí planety

25.03.2024, Autor: Martin Švehla

Ekologické vidění světa a ekonomiky se ve vyspělých zemních prosazuje už nejméně půl století, v posledních dekádách dokonce velmi radikálně, což vyvolává silnou oponenturu. Jedni mluví o záchraně planety, jejíž zkáza je při současné produkci oxidu uhličitého neodvratná, druzí mluví o ekonomické záchraně společnosti, která se přehnanou a překotnou redukcí uhlíkové stopy ničí v samých základech svého fungování. 

Recenze zákona o lobbování

18.03.2024, Autor: red

O českém právním řádu se všeobecně soudí, že se stoupající kvantitou trvale klesá jeho kvalita. Pokud platí zákon přechodu kvantity v kvalitu, pak je legislativa výjimkou. Pravděpodobně to souvisí i s tím, že vedle dalších právnických profesí je legislativec málo placen, a když to nefunguje, slouží jako fackovací panák.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama

Švehla: Euro a politika

17.03.2024, Autor: Martin Švehla

Když pan prezident jednou větou vyvolá veřejnou diskusi, svědčí to o jeho vlivu. V případě zavedení eura to sice není diskuse, která by spojovala, ale také to není nic, co by širokou veřejnost až tak vzrušovalo. Navíc exportéři, kteří se zpočátku zdáli být nejhlasitějšími zastánci přijetí eura se z diskuse vytratili poté, co koruna oslabila a zajistila jim dodatečné příjmy.

Bez jakých znalostí a dovedností se dnes zaměstnanci neobejdou?

14.03.2024, Autor: Z blogosféry

Aby člověk získal a udržel si dobré pracovní místo, musí se prosadit často ve vysoké konkurenci. K tomu pak potřebuje určité vlastnosti a schopnosti, které pomohou podávat patřičné výkony, zvládat pracovní situace a efektivně komunikovat s kolegy i nadřízenými. Co je v současném boji o kvalitní pozici potřeba nejvíce?

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama