e-news.cz - kurzy
Reklama

Lidé preferují smysluplnou práci před vyděláváním peněz

04.08.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Lidé preferují smysluplnou práci před vyděláváním peněz

Téměř pětaosmdesát procent českých zaměstnanců dává přednost práci v multigeneračním týmu.

V případě zaměstnanců s vysokoškolským vzděláním je to dokonce celých devadesát procent. Tři čtvrtiny zaměstnanců přitom uvádí, že díky práci ve věkově rozmanitých týmech přichází s inovativními nápady a řešeními. Vyplývá to z nejnovějšího globálního průzkumu Workmonitor personálně poradenské společnosti Randstad.
Nadpoloviční většina Čechů považuje za důležitější smysluplnou práci před vyděláváním více peněz. Zhruba 57 procent českých zaměstnanců je spojeno se svými kolegy na sociálních sítích Facebook nebo Instagram.
Spolupráce mezi generacemi je vzájemně prospěšná
Osmdesát tři procent respondentů se domnívá, že při práci v zaměstnání, kde je zastoupeno více generací, je patrná rozdílnost komunikačních stylů. Vzájemná komunikace mezi spolupracovníky z různých věkových skupin ale není pro české zaměstnance větším problémem. Jako obtížnou ji v rámci šetření uvedla jen necelá pětina respondentů, což je v porovnání s ostatními zeměmi, kde byl průzkum Randstad Workmonitor realizován, jeden z nejmenších podílů.
Téměř 85 procent zaměstnanců dává přednost práci ve vícegeneračním týmu. V nejmladší věkové kategorii zaměstnanců (18 – 24 let) je však pro jen 64 procent dotazovaných, oproti tomu ze zaměstnanců s VŠ vzděláním celých 90 procent respondentů. Tři čtvrtiny účastníků průzkumu uvádí, že právě díky tomu, že pracují ve věkově rozmanitých týmech, přichází s inovativními nápady a řešeními.
Peníze, smartphone a notebook nebo smysluplná práce?
Téměř 70 procent zaměstnanců se v rámci průzkumu vyjádřilo, že mají větší zájem o svou každodenní práci než o jakékoliv budoucí úspěchy. Nadpoloviční většina respondentů (55 procent) v průzkumu uvedla, že je více zaměřena na smysluplnou práci a nehmotné benefity než na vydělávání více peněz nebo na to mít od zaměstnavatele smartphone nebo notebook. K tomuto názoru se o něco více přiklánějí ženy (57 procent/52 procent) a lidé s VŠ vzděláním (63 procent). „V porovnání s ostatními zeměmi však sdílí tento názor téměř nejmenší počet zaměstnanců. Nižší počet už mělo pouze Japonsko se 40 procent respondentů a globální průměr je celých 71 procent dotazovaných,“ doplňuje Alžběta Honsová, marketingová manažerka české pobočky společnosti Randstad.
Sociální sítě v zaměstnání
Zhruba 57 procent českých zaměstnanců v průzkumu uvedlo, že jsou spojeni se svými kolegy na osobních sociálních sítích, jako je Facebook nebo Instagram. Míru propojení ovlivňuje pochopitelně také věk zaměstnanců kdy nejvyšší míra (72 procent) je ve věkové kategorii 25 – 34 let a s rostoucím věkem pak klesá. S rostoucí úrovní dosaženého vzdělání zaměstnanců se míra propojení naopak snižuje. Téměř třetina zaměstnanců je přes tyto osobní sociální sítě propojena přímo se svým přímým nadřízeným, přičemž ve věkové kategorii 25 – 34 let je to celých 40 procent zaměstnanců.
O průzkumu Workmonitor společnosti Randstad

Průzkum Workmonitor společnosti Randstad byl poprvé publikován v Nizozemsku v roce 2003, následovalo jeho uvedení v Německu a nyní již zahrnuje 34 zemí po celém světě. Pokrývá Evropu, Asii i Ameriku. Randstad Workmonitor vychází čtyřikrát do roka a jeho výsledky odráží lokální i globální trendy v oblasti mobility. Ty je možné díky pravidelnosti průzkumu sledovat v průběhu času. Workmonitor Mobility Index měří postoj a očekávání zaměstnanců z hlediska změny zaměstnavatele nebo práce v průběhu následujících šesti měsíců. Kromě mobility sleduje spokojenost zaměstnanců a jejich osobní motivaci. Součástí každého průzkumu je i sada tematických otázek, které zkoumají současné trendy. Výsledná data tak poskytují komplexní vhled do aktuální situace na trhu práce. Kvantitativní studie je prováděna prostřednictvím on-line dotazníku u populace ve věku 18-65 let, pracující minimálně 24 hodin týdně v placeném zaměstnání (nezahrnuje osoby samostatně výdělečně činné). Minimální velikost zkoumaného vzorku je 400 respondentů za každou zemi, pro průzkum je využíván Survey Sampling International (SSI) panel. Dotazování pro tuto druhou vlnu Randstad Workmonitor průzkumu 2018 proběhlo v období od 23. dubna do 14. května 2018.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Tržby e-shopů prudce rostou

05.04.2024, Autor: Z blogosféry

Tržby obchodníků narůstají již tři měsíce v řadě. Tahounem tohoto pozitivního trendu jsou především internetové obchody, kterým se zvyšují tržby dvouciferným tempem. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

Ekonomická nálada domácností se prudce zlepšuje

25.03.2024, Autor: Z blogosféry

Indikátor tuzemské ekonomické důvěry v březnu narostl z únorových 90,6 na 94,2 bodu a dostal se tak nejvýše od května loňského roku. Důvěra v podnikatelském sektoru se zvýšila z 89,9 na 93,0 bodu, tedy nejvýše od prosince 2023. Ještě výrazněji pak poskočila důvěra spotřebitelů, která se z 94,0 dostala až na 99,9, což je nejlepší výsledek od října 2021.

Za jídlo a koledu na Velikonoce utratíme průměrně kolem tří tisíc, ceny hlídáme více než loni. Tradiční zvyky ustupují domácí pohodě

21.03.2024, Autor: Z blogosféry

Pomlázku si koupit v obchodě, s dětmi nabarvit vajíčka a pak si spíše než zvyky a tradice užívat jeden druhého a probouzející se přírody. Tak vypadá podle Čechů ideální slavení druhého nejoblíbenějšího tuzemského svátku. Za velikonoční pohoštění a koledu si sice letos připlatíme, ale skok nebude takový jako loni: průměrná částka se bude pohybovat lehce nad třemi tisícovkami.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama