Apogeo
Reklama

Matěj Kretík: Jak může influencer značku poškodit?

17.08.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Matěj Kretík: Jak může influencer značku poškodit?

Pokud se bavíme o aktuálních trendech v marketingu, jedním z těch nejvíce diskutovaných je jistě influencer marketing.

Firmy poskytují známým tvářím své produkty, které je pak doporučí svým fanouškům, sledujícím. Influencerem může být kdokoliv, kdo dokáže své okolí nějakým způsobem ovlivnit. Za spolupráci dostává zaplaceno buď finančně nebo produkty, které si po ukončení spolupráce může nechat, cena se zpravidla odvíjí od počtu sledujících. Jak ale tyto spolupráce probíhají a nemohou se zvrtnout?
Influencer marketing vznikl přirozeně se vznikem blogů, osobních YouTube kanálů a profilů na dalších platformách, jako je například Instagram. Marketéři firem si postupně začali všímat, že lidé, kteří mají na sociálních sítích velké množství fanoušků, mohou tyto své fanoušky v mnohém ovlivnit a začali jim nabízet produkty výměnou za jejich propagování. Časem si ale i influenceři uvědomili svou moc a začali si za takové propagace říkat o peníze, protože se přece jedná o reklamu, a ta by měla být placená jako všude jinde. Stejně jako honorář, tak i způsob prezentace produktů se postupně vyvíjel a stále vyvíjí. Zpočátku jej třeba stačilo jen ukázat, dnes už je potřeba každou spolupráci důkladně promyslet, aby měla nějaký význam.
Potřebujeme influencer marketing?
Právě nepromyšlené spolupráce mohou být kamenem úrazu, proto by firma neměla brát přípravu na lehkou váhu. Vůbec první, co by si měli marketéři rozmyslet, je, zda se vůbec jejich produkt pro influencery hodí a jaký je jejich cíl. Mnoho firem dělá tu chybu, že se do spolupráce s influencery zběsile hrnou jen proto, že to dělají všichni a je to teď moderní. Nejdříve je však třeba si to promyslet a racionálně posoudit, zda je to ta správná cesta, zda máme tímto způsobem co sdělit a jestli to nebude ve finále spíše kontraproduktivní. Problémy často nastávají ve chvíli, když se firma do influencer marketingu pustí s kontroverzním produktem, fanoušci totiž někdy dokážou být velmi kritičtí a mohou roznést na kopytech značku i influencera. Jméno si takto již poškodily například firmy nabízející zdánlivě zdravé produkty, které ale ve skutečnosti obsahovaly spoustu nezdravých barviv a Éček.
Vhodně zvolit influencera
Druhým krokem by měl být pečlivý výběr influencerů, které chceme do kampaně zapojit. Ideálně by se mělo jednat o takové lidi, kteří by mohli být běžnými uživateli našeho produktu a také produkt nějakým způsobem zapadá do jejich konceptu. Jde jen o to, aby značka rozumně uvažovala. Youtuberka, která většinu času ve videích mluví jen o kosmetice a oblečení, asi těžko dobře zpropaguje tavený sýr, i když má desetitisíce sledujících. Takový produkt se logicky hodí spíše pro influencera zabývající se vařením. Je dobré si prohlédnout, jaké spolupráce má influencer za sebou a jak k nim přistupuje. Nevhodně zvolený influencer je dalším bodem, který může značku poškodit. Také firma, která dává své produkty všem influencerům bez rozmyslu a ohledu na jejich zaměření, sice zviditelní své jméno, ale často v negativním světle a bude působit, že zkrátka tlačí na pilu.
Vzájemně si pomoci
Dále pak probíhá domlouvání samotné spolupráce. Ideální stav je, když si značka a influencer navzájem pomohou a vytvoří společně něco zajímavého, co zároveň bude bavit i fanoušky. Je zde potřeba určité kreativity, se kterou ale influenceři většinou nemají problém a značka by je v tom měla podpořit. Rozhodně influencerům nic nediktujte. Značky, které dávaly přesný návod, jak produkt ve videích na Youtube nebo na fotkách na Instagramu umístit a co přesně k němu říct či napsat, s tímto přístupem taky nikdy neuspěly. Influenceři nejsou cvičené opice.
A co když už k poškození značky dojde? Pokud uděláte chybu a jste si jí vědomi, nesnažte se mlžit a zastírat to. Přiznejte, co se stalo, proč a jak to hodláte napravit. Pokud se například prostřednictvím influencer marketingu zjistí nějaká špatná vlastnost vašeho produktu, máte nejlepší příležitost to vylepšit. Když k tomu přistoupíte správně, může se nakonec vše ještě obrátit ve váš prospěch.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency 


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

Smrčka: U Pekingu se bojuje o Pensylvánii

23.04.2024, Autor: red

Dost možná rozhodne Pensylvánie podzimní prezidentské volby ve Spojených státech. Na oltář volebních hlasů dělníků bude proto slavnostně položena i nová americko – čínská obchodní válka.

Hypotéky by mohly zlevňovat rychleji. Riziko snadného odchodu klientů ale pokles sazeb brzdí

22.04.2024, Autor: Z blogosféry

Banky zlevňují hypoteční úvěry hodně pozvolna. Prudký pokles úrokových sazeb by mohl vyvolat spirálu refinancování i běžících fixací nebo tlak na banky, aby sazby v průběhu fixace snižovaly. Mírný poplatek za předčasné splacení totiž dává klientům více volnosti, banky ale riziko jejich odchodu nutně musí zohlednit v cenotvorbě.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama