e-news.cz - kurzy
Reklama

Při prodeji nemovitostí se začíná prosazovat homestaging

25.08.2018, Autor: Petr Vrabec

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Při prodeji nemovitostí se začíná prosazovat homestaging

Realitní trh je jedním z nejproměnlivějších, což jsme mohli velmi zřetelně zaznamenat v posledních letech, kdy ceny nemovitostí rostly závratnou

rychlostí, meziročně i o desítky procent. Zároveň stále roste popularita krátkodobých pronájmů, lidé si zvykají na vyšší standardy a prodat, koupit či dlouhodobě (si) pronajmout nemovitost se tak může zdát jako čím dál složitější úkol. Jak se budou trendy vyvíjet v nejbližší budoucnosti a co se bude dít na realitním trhu?
Co se týče cen nemovitostí, vše napovídá tomu, že i v druhé polovině roku 2018 budeme ještě moci pozorovat růst, ten však začíná postupně slábnout a nebude tak zběsilý jako v posledních letech. „Na konci roku 2018 a začátku 2019 už neočekávám žádný podstatný růst cen, maximálně bude v řádu jednotek procent. Podle všeho se blíží ideální doba nemovitosti prodávat,“ komentuje Vladimír Kuliš, regionální ředitel CENTURY 21. Důvodem růstu cen v minulých letech byl celkový růst ekonomiky, snižující se úroková míra, dostupnost hypoték a přesun kapitálu. Tyto trendy by měly brzy zvolnit a s nimi také růst cen nemovitostí.
Realitní kanceláře se učí homestaging
Realitní kanceláře se také v současnosti zaměřují na to, jak byty co nejlépe ukázat případným zájemcům. Trendem je homestaging, tedy profesionální prezentace nemovitosti. V praxi to probíhá tak, že se nemovitost svěří do rukou odborníkovi, který zvýší její atraktivitu pomocí odosobnění, použití vhodných doplňků, osvětlení či uspořádání nábytku. Nejedná se o žádné rozsáhlé rekonstrukce, často jde o maličkosti, které nemovitost udělají lákavější. „S homestagingem jsme začali jako první realitní síť v Česku a vyplatilo se to. Důležité je mít ty správné lidi, kteří opravdu vědí, jak na to. I když o tom totiž dnes spousta lidí mluví, málokdo to umí udělat kvalitně. Cílem je kvalitně prezentovat každou nemovitost a s tím si umí poradit každá kancelář v síti CENTURY 21,“ říká Vladimír Kuliš. Součástí homestagingu je také konečné nafocení tak, aby nemovitost byla ukázána z těch nejlepších úhlů. Dalším populárním způsobem, jak nemovitost odprezentovat, jsou videoprohlídky. Ty potenciálním zájemcům výrazně šetří čas, který by jinak strávili absolvováním běžných prohlídek.
Krátkodobé pronájmy stále táhnou
Zvláštní kapitolou jsou už pár let krátkodobé pronájmy, jejichž popularita stále stoupá a pro některé se stávají slušným zdrojem příjmu. Od dlouhodobých pronájmů se však tento způsob výdělku velmi liší. „Aktuálně můžeme pozorovat vysoký tlak na kvalitu a servis, pokud je nezajistíte, dostanete špatné hodnocení a lidé k vám přestanou jezdit. Krátkodobé pronájmy jsou daleko náročnější na údržbu než ty dlouhodobé, protože musíte spoustu času věnovat komunikaci s nájemníky, zařizovat předání, příjezdy, odjezdy či pravidelný úklid. Na druhou stranu, pokud se vám to daří, můžete si takto velmi dobře vydělávat,“ shrnuje Vladimír Kuliš.
Online realitní kanceláře – fungují?
Kromě klasických realitních kanceláří, které již mají na trhu své místo, se v poslední době začínají rozmáhat také online realitní kanceláře. Ty fungují pouze ve virtuálním světě a z procesu zpravidla eliminují prostředníka, tedy makléře. Může se zdát, že jde o finančně výhodnou službu, která slibuje hladký průběh, ale může mít také své nevýhody a nástrahy. „Je zkrátka třeba si uvědomit, že nemovitosti se nenakupují v eshopu. Nepřijdete na webovou stránku, kde si koupíte potraviny, tričko a jedno 2+kk v Praze. Obchod s nemovitostmi funguje jinak a jsem pevně přesvědčen, že lidský prostředník v podobě kvalitního makléře bude vždy potřeba,“ vysvětluje Vladimír Kuliš z realitní kanceláře CENTURY 21.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Nálada spotřebitelů se prudce zlepšuje

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Podle dubnového konjunkturálního průzkumu z dílny Českého statistického úřadu vzrostl souhrnný indikátor tuzemské ekonomické důvěry z březnových 94,2 na aktuálních 97,0 bodu.

E-šmejdi způsobili za první čtvrtletí škody za 357 milionů korun

24.04.2024, Autor: Z blogosféry

Za první tři měsíce letošního roku se počet kybernetických útoků na klienty bank zvýšil o 21 procent. Celkově bylo napadeno 20 723 klientů. I přes vyšší počet útoků se snížila celková škoda, a to na 357 milionů korun. Klesla i průměrná škoda na jednoho klienta, která je mírně přes 17 tisíc korun. 

e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Příspěvky na DIP zatím firmy nabízí spíše výjimečně. Zaměstnanci se k novému produktu staví rovněž opatrně

23.04.2024, Autor: Z blogosféry

Dlouhodobý investiční produkt mohou Češi využívat už od začátku letošního roku. Většina z nich ale nadále setrvává u penzijního spoření. Důvodem je především neznalost, ale také váhavost zaměstnavatelů. Ti vyčkávají a zatím pouze malá část z nich svým zaměstnancům na DIP přispívá. Hlavním argumentem je malá informovanost a případná administrativní zátěž.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

ČNB: Věnujte pozornost penězům, abyste poznali padělky 

18.04.2024, Autor: Z blogosféry

3 539 českých bankovek a mincí v celkové hodnotě 5,648 milionů Kč označila loni za padělek Česká národní banka (ČNB). Nejvíc jich, stejně jako v minulosti, bylo v Praze, a to 1 019. Následovaly Klatovy s 298 padělky a Karlovy Vary s 273 falešnými penězi. Víc než mince se padělaly bankovky, zvýšil se i počet nepravých dvacetikorun. Meziročně ČNB zadržela o 2 419 padělků víc.

Výrobní ceny v průmyslu zůstávají na uzdě

17.04.2024, Autor: Z blogosféry

Ceny tuzemských průmyslových výrobců v průběhu března oproti předchozímu měsíci klesly o 0,1 %, což odpovídá meziroční stagnaci. Výsledek tak pro trh představuje poměrně výrazné překvapení směrem dolů, když vyhlížel meziroční růst o 0,3 %. 

Komentář Radomíra Jáče k údajům o inflaci v ČR za březen

10.04.2024, Autor: Z blogosféry

Meziroční inflace zůstala v březnu beze změny přesně na úrovni dvouprocentního inflačního cíle: v souladu s očekáváním finančního trhu. Na úrovni 2,0 % je meziroční inflace pod předpokladem ČNB, neboť centrální banka ve své prognóze zveřejněné počátkem února čekala březnovou inflaci na úrovni 2,9 %.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Reklama

CETA: Snížení sazeb ECB v nedohlednu ochlazuje ekonomiku eurozóny

08.04.2024, Autor: red

Finanční trhy dlouho čekají na rozhodnutí Evropské centrální banky (ECB) snížit úrokové sazby. Pomalé zpomalování inflace a pečlivé prověřování ekonomického vývoje eurozóny to bance zatím nedovoluje. Hlavní depozitní sazba zůstává od posledního hlasování, které proběhlo 7.3.2024, nezměněna na úrovni 4 %, což je stav od srpna 2023. 

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama