Apogeo
Reklama

Generace Z má své celebrity – youtubery či instagramery

04.09.2018, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Generace Z má své celebrity – youtubery či instagramery

Herci, zpěváci, modelky, sportovci a další… To jsou lidé, kteří byli předmětem obdivu v minulém století.

Mladí (ale i starší) si lepili po zdech jejich plakáty a tajně si přáli být jako oni. Celebrity byly něčím atraktivním a zároveň nedosažitelným. S vývojem technologií se však mění i tato oblast lidského života. Idolem už nemusí být někdo, koho potkáváme jen na pódiu, v televizi, časopise nebo promítacím plátně. S masivním přesunem mezilidské komunikace do online prostředí se i zde vyvinula nová skupina celebrit.
Souhrnně můžeme dnešní celebrity nazvat tzv. influencery. Slovo pochází z anglického influence, což v překladu znamená ovlivnit a vyjadřuje, že jde o někoho, kdo má vliv na větší množství lidí. Influenceři působí převážně na sociálních sítích, kde vytváří obsah, který je něčím zajímavý pro určitou skupinu osob. Určitě to ale není tak, že by se tito lidé proslavili pouze sociálními sítěmi. Mezi influencery můžeme zařadit i klasické celebrity, které jsou ale v mnoha případech také aktivní na sociálních sítích. Například nejsledovanějším Čechem na Instagramu je fotbalista Petr Čech, který má aktuálně 1,7 milionu sledujících.
Influencery pak můžeme rozdělit podle toho, který nástroj nejvíce využívají. Setkáváme se tak s blogery, youtubery či instagramery. Standardem pro influencery je používat více sociálních sítí a vzájemně je propojovat. Youtubeři tak běžně mají jako podpůrný kanál Instagram a také Facebook, kde odkazují na svá nová videa. Výjimkou však nejsou ani influenceři, kteří fungují jen a pouze na jedné síti, například na Instagramu. Zde je klíčem k úspěchu hlavně vytvářet vizuálně atraktivní obsah.
Tito influenceři mají svou fanouškovskou základnu zejména mezi mladými, tzv. Generací Z, která se narodila okolo přelomu tisíciletí a později. Internetové hvězdy jsou pro ně zajímavější než dříve uznávané celebrity, protože jsou dostupnější, mohou se s nimi napřímo spojit v komentářích a sledovat jejich běžný život. Velmi populární jsou youtubeři, kteří už v Česku dokonce mají i svůj festival Utubering. Mezi nejpopulárnější české youtuberky se řadí například Shopaholic Nicol, A Cup Of Style, Carrie Kirsten, Gabrielle Hecl, Týnuš Třešničková, PetraLovelyHair nebo NotSoFunnyAny. U dámské části jsou nejoblíbenější blogy o módě a kosmetice. Z youtuberů můžeme jmenovat Jirku Krále, Hoggyho, Johnyho Machette, GoGoMana, Kovyho nebo MenT. Kluky baví sledovat hlavně herní videa. Počet odběratelů se u těch nejúspěšnějších pohybuje ve stovkách tisíc, výjimečně přes milion. Pro porovnání – nejúspěšnějším světovým youtuberem je PewDiePie pocházející ze Švédska, který má aktuálně přes 65 milionů sledujících.
Není přitom nic tajného, že pokud máte silnou fanouškovskou základnu, dá se natáčením videí docela slušně vydělat. Jistý příjem mají youtubeři z reklamy, která se během jejich videí přehrává. Další příjem je pak ze spoluprací se značkami. Může jít o spolupráce na bázi barteru, kdy se ve videu objevují produkty, které daný youtuber získal od dané firmy zdarma, což funguje převážně u těch s menším počtem odběratelů. Ti profláklejší youtubeři si za umístění produktu ve videu mohou účtovat nemalé sumy. Stejným způsobem funguje umísťování produktů na Instagramu. Ať už jde o jakoukoliv platformu, neměly by se produkty do obsahu tlačit na sílu. Ideálně by mělo vždy jít o produkt, který daného influencera opravdu zaujal a třeba jej sám používá. Pokud to tak není, fanoušci to vždy poznají a je poškozeno jméno influencera i značky.
Matěj Kretík, majitel talentové agentury Bookin Agency


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
Sazka reklama
Reklama

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Evropské dotace a regulace: Dvojsečná zbraň českého zemědělství

31.03.2024, Autor: red

Česká zemědělská komunita se ocitá v rozporu mezi regulacemi EU a systémem dotací, které formují současný agrární model. Zatímco Green Deal klade důraz na udržitelnost a ekologické zemědělství, dotace vytváří podmínky pro nadprodukci a environmentální zátěž. Tato situace odhaluje klíčový paradox v srdci evropské zemědělské politiky.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Reklama