Se stále jednodušším přístupem k obchodování či investování online do řady globálních aktiv, přibývá na trhu i drobných investorů, fyzických osob, kteří nejsou profesionálními obchodníky. Nezřídka začnou lidé používat obchodní platformy bez dostatečné znalosti prostředí, a proto mohou být mnohem náchylnější k chybovosti, špatnému odhadu rizika anebo jako oběti neférového jednání.

Pro takové případy založilo Spotřebitelské fórum spolu se Sdružením českých spotřebitelů Ambasadora investorů. V českém prostředí se jedná o unikátní projekt,“ uvedl Kryštof Kruliš, předseda Spotřebitelského fóra, a doplnil: „Cílem Ambasadora je naslouchat retailovým obchodníkům na kapitálových trzích, kteří mají ke svému brokerovi či obchodní platformě připomínky nebo kteří se cítí být jeho postupem znevýhodněni.“

A právě se stížnostmi, které se investujícím jeví jako jen velmi obtížně řešitelné, Ambasador může radou, anebo cestou přímé konciliace s jejich brokerem pomoci. Podmínkou je ochota takového brokera na konciliaci spolupracovat. Ředitel Sdružení českých spotřebitelů pak k projektu doplňuje: „Konciliace bude pro drobného investora bezplatná a může se jejím prostřednictvím domoci mnohem rychlejší nápravy, než pokud uplatní svého práva u soudu.“ Drobným investorům se tak nabízí v ČR další cesta k hájení jejich práv a dochází i ke kultivaci investování na kapitálovém trhu.

Ambasador investorů je společný projekt Spotřebitelského fóra a Sdružení českých spotřebitelů, v obou případech zapsaných ústavů zabývajících se ochranou spotřebitelů. Na Ambasadora investorů je možné se obracet od počátku října 2018 a to prostřednictvím telefonické linky 261 263 574 či vyplněním formuláře na stránkách www.ambasadorinvestoru.cz.