Crowfundingový portál Hithit.cz má nového rekordmana. Je jím česká firma Bohempia s kampaní na barefoot tenisky z technického konopí, která jako první překonala třímilionovou hranici a od fanoušků získala bezmála čtyři miliony korun. Zároveň se jedná i o nejúspěšnější kampaň v kategorii spotřebního zboží v historii československého odměnového crowfundingu.

Web Hithit.cz, který propojuje autory zajímavých nápadů s jejich zákazníky, během své šestileté existence pravidelně ukazuje, že se skrz crowfunding v České republice dají vybrat i velké finanční obnosy. Devět zdejších projektů už v minulosti překonalo milionovou hranici. Dosud nejúspěšnější byl projekt Nakopni Jatka, který získal více než 2,4 milionu korun. Za celou dobu existence se na Hihitu podařilo vybrat už více než 150 milionů korun.

Historicky nejúspěšnějším projektem se nyní stala kampaň české značky Bohempia na barefoot konopné tenisky, která jako první dokázala překonat hranici tří milionů korun a k dosažení čtyř milionů jí scházelo jen necelých padesát tisíc. O tom, že půjde o nebývale úspěšný projekt svědčila už skutečnost, že si fanoušci během prvních pár hodin zakoupili konopné tenisky za více než půl milionu korun. Milionová hranice padla na konci prvního týdne, k dosažení dvou milionů stačily značce Bohempia týdny dva. Tři miliony se povedlo získat na začátku posledního týdne třicetidenní kampaně. Celkem se vybralo 3 956 064 korun a do kampaně se zapojilo 1 635 přispěvatelů.

Na začátku Hithitu jsme měnili umělecké prostředí, poté se u nás začalo dařit veřejně prospěšným projektům typu Piana na ulici. Nyní se definitivně potvrdilo, že crowdfunding v Česku dokáže zajistit financování i podnikatelským projektům. Pro všechny, kdo zvažují způsoby získání zajímavé částky, je to velmi silný signál, ze crowdfunding na Hithitu musí mít v jejich uvažovaní výrazné místo,“ říká jeden ze zakladatelů portálu Pavel Eichler.

Značka Bohempia ale netrhá statistky jen na Hithitu. Jde totiž o první československý projekt v kategorii spotřebního zboží, kterému se povedlo překonat třímilionovou hranici. V rámci československého odměnového crowfundingu pak o kampani značky Bohempia mluvíme jako o druhém celkově nejúspěšnějším projektu v historii.

Výsledky kampaně jsou opravu neuvěřitelné. Podařilo se nám vybrat více než 800 procent cílové částky od více než 1 600 lidí, kterým děkujeme za podporu. Rozjetí výroby barefoot tenisek vyžaduje velkou investici, která bude pokryta z předprodeje bot na Hihitu. Díky tomu, že se nám povedlo vybrat tak velkou částku jsme schopni navýšit produkci a vyrobit i další varianty nových barefoot produktů,“ vzkazuje fanouškům Tomáš Rohal, zakladatel značky Bohempia.