Hodnocení svého pracovního výkonu se dočká pouze dvacet devět procent zaměstnanců. Naprostá většina manažerů se tomuto aktu vyhýbá. Většinou se bojí, že budou jejich podřízení špatně reagovat.

Tato data vyplývají z průzkumu společnosti Leadership IQ.1 Podle ředitele institutu CEMI Štěpána Miky je hodnocení zaměstnanců jednou z věcí, které by měl každý profesionální manažer bez problémů zvládat.

Až 9 z 10 zaměstnanců se hodnocení svých podřízených vyhýbá. Když ale zaměstnanci neví, jak se jim v plnění úkolů daří, mohou být demotivováni. Ti nejcílevědomější z nich feedback dokonce vyžadují. Zajímají se o to, jak splnili zadaný úkol, vítají konstruktivní kritiku, ale také očekávají uznání při dobře odvedené práci. „Dobrý manažer musí být také trochu psychologem. Je třeba si uvědomit, že každý člověk je jiný, a ne všichni snesou kritiku. Jak správně hodnotit, motivovat a rozvíjet svůj personál se manažeři můžou naučit na institutu CEMI  například v rámci studijních modulů Personální Management nebo Koučování pro manažery,“ říká Štěpán Mika.

Majitelé a šéfové podniků se každoročně potýkají s řadou problémů. Mnozí z nich pak neúmyslně přehlíží problémy uvnitř korporace a dozvídají se o nich až v momentě, když některý ze zaměstnanců podá výpověď. Podpora transparentní firemní kultury a pravidelná zpětná vazba pomůže zachytit známky nespokojeného zaměstnance vašeho týmu v době, kdy je problém ještě řešitelný. Feedback je konstruktivním řešením řady problémů. Dobře fungující mechanismus zpětné vazby vede k vyšší produktivitě a většímu zisku.

Zdroj ZDE