Atraktivní nabídka zaměstnaneckých benefitů je při výběru zaměstnání pro Čechy čím dál tím důležitější. Platové podmínky již zdaleka nejsou pro zaměstnance jediným rozhodujícím faktorem.

Výzkum společnosti Aon upozorňuje na rostoucí poptávku po flexibilních zaměstnaneckých benefitech – zatímco v roce 2017 nabízelo tyto výhody 41 procent zaměstnavatelů, dnes už jich je 54 procent. Firmy se předhánějí, kdo toho nabídne svým zaměstnancům více. Z flexibilních benefitů jsou nejpopulárnější vzdělávací programy, kulturní zážitky či sportovní a wellness aktivity. V České republice je jedním z nejsilnějších takových zaměstnaneckých benefitů karta MultiSport, jíž využívají společnosti jako České Dráhy, Raiffeisen Bank, Notino či ExxonMobil.

Nejen platové ohodnocení, ale právě péče o zaměstnance je důležitým faktorem pro profesní dráhu jedince a pro motivaci zaměstnanců. Služební telefon a notebook, stravenky, dovolená navíc, občerstvení na pracovišti, příspěvek na penzijní pojištění či pružná pracovní doba jsou dávno považovány za již standardní nabídku zaměstnaneckých benefitů. Na popularitě naopak získávají ty výhody, které umožní osobnostní růst a kvalitní trávení volného času.

Češi myslí na své zdraví

Tomáš Trejbal, manažer společnosti MultiSport Benefit, růst popularity volnočasových benefitů vysvětluje tímto: „Lidé si kompenzují své pracovní vytížení. Pokud se jedná o pohyb a relaxaci, podporují navíc svoji psychickou a fyzickou kondici. Cítí se odpočatí a mohou se lépe soustředit na pracovní výkon.“ Dále dodává, že „Češi konečně začínají myslet na své zdraví a budoucnost. Kartu MultiSport dnes využívá více než 117 tisíc zaměstnanců, kteří oceňují zejména to, že se nemusí omezovat na výběr jediného sportoviště nebo aktivity. Mohou tak sportovat, případně relaxovat, dle aktuální sezóny a místa, kde se zrovna nacházejí.“

Jen spokojený zaměstnanec je výkonný

Podle vědců z University of California jsou právě spokojení lidé v práci úspěšnější, získávají vyšší platové ohodnocení a vykazují se vyšší výkonností.1 K podobným závěrům došli také badatelé z University of Pennsylvania, dle jejichž zjištění prodali pozitivně naladění pojišťovací agenti o 37 procent více pojistek, než jejich méně šťastní kolegové.2

Ve zdravém těle, zdravý duch

Také čím dál tím více firem si uvědomuje, že zdraví jejich zaměstnanců je pro ně na prvním místě, jelikož fungování firem stojí na dobré práci jednotlivců. „V rámci celofiremního programu se snažíme dlouhodobě pečovat o zdraví a vyvážený zdravotní styl našich zaměstnanců. Jednou z klíčových aktivit jsou Dny zdraví organizované ve spolupráci se společností MultiSport Benefit. Během nich trenéři a lektoři MultiSportu pomáhají zaměstnancům s diagnostikou tělesné skladby a případných problémů, radí jim, jak správně zvedat břemena, jak optimálně sedět a držet tělo či jak ulevit končetinám, zádům a krční páteři, poskytují jim konzultace v oblasti zdravého stravování apod. Od našich zaměstnanců máme pozitivní zpětnou vazbu, že tyto akce jsou pro ně impulsem, aby se svému zdraví začali více věnovat.“, říká Kateřina Rumpíková ze společnosti Ahold Czech Republic.

S postupující dobou lze nadále očekávat rostoucí trend flexibilních zaměstnaneckých benefitů a péče o zaměstnance. Vzhledem k dosavadnímu vývoji bude posilovat především poptávka po zaměstnaneckých výhodách, které umožňují sportovní a relaxační vyžití.

1 Odkaz zde: http://sonjalyubomirsky.com/files/2012/09/Walsh-Boehm-Lyubomirsky-2018-1.pdf

2 Odkaz zde: https://www.researchgate.net/publication/232497771_Explanatory_Style_as_a_Predictor_of_Productivity_and_Quitting_Among_Life_Insurance_Sales_Agents