e-news.cz - kurzy
Reklama

Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

04.01.2019, Autor: Z blogosféry

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Influenceři? Značce mohou pomoci, ale také ji poškodit

MATĚJ KRETÍK, zakladatel talentové agentury Bookin agency.
Influenceři hýbou současným marketingem. Firmy do nich investují nemalé peníze v očekávání návratnosti. Správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci, ale také naopak. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Podle odborníků je stále diskutovaným tématem také přiznání spolupráce.
Za influencera se zpravidla považuje člověk, který dokáže ovlivnit chování jiných lidí. Nemusí se však jednat o reálného člověka. Pro mě je třeba influencer i mimozemšťan Alzák.
V českém i světovém prostředí jsou základnou influencerů zejména sociální sítě Instagram a Youtube (ale také Facebook a Twitter), kde si lidé zakládají své vlastní profily či kanály a zde publikují svůj vlastní obsah. Někteří jsou úspěšní méně, někteří více, což se zpravidla hodnotí dle počtu jejich sledujících. Ti, kteří dosáhnou vysokého počtu sledujících, bývají posléze oslovováni firmami, aby propagovali jejich produkty. Zpočátku tyto spolupráce probíhaly pouze barterově, tedy influencer si za zveřejnění mohl produkt ponechat. Nicméně postupem času si influenceři uvědomili svou moc a zjistili, že prostor na jejich profilech a kanálech má daleko větší cenu, takže se influencerství stalo vcelku výdělečným byznysem.
Ke spolupráci přistupovat s citem
Je důležité říci, že správně nastavená spolupráce s influencerem může značce opravdu velmi pomoci. Podmínkou je k tomu přistupovat s citem. Produkt by měl vždy nějak souviset se zaměřením influencera. Tedy beauty instagramerky jsou ideálními osobami pro propagaci kosmetické značky, herní youtubeři mohou zase pomoci výrobci herních konzolí. Druhým pomyslným bodem je správně produkt do obsahu zasadit tak, aby působil přirozeně. V ideálním případě by mělo jít o něco, s čím se influencer ztotožňuje a používal by to i bez spolupráce. Správná spolupráce je založena na vzájemné pomoci.
Influencer marketing má svá rizika
Influencer marketing je mravenčí práce, kdy je potřeba zvážit také možná rizika. Zejména u velkých a známých influencerů se může stát, že bude mít při sebemenším škobrtnutí na dlouhou dobu ostudu značka i sám influencer. Zásadní a velmi častou chybou je právě nevhodné umístění produktu, které bije do očí, nepůsobí přirozeně a publikum spíše ruší. Neosvědčuje se ani přílišné vychvalování, daleko lépe působí upřímná recenze, která by sice měla působit spíše pozitivně, ale ne strojeně. Právě proto je dobré, když se sám influencer s produktem ztotožní a má jej rád.
Velmi diskutovaným tématem je také přiznávání spoluprací. V minulosti nebylo tak časté, ale teď je v kurzu spíše upřímnost, kdy sám influencer i vysvětlí, proč se značkou spolupracuje. Pokud na to jde s citem, může získat u publika i nějaké body navíc.
Spolupráce by měla dávat smysl
Častou chybou bývá také situace, kdy chce značka za každou cenu dělat influencer marketing, protože jej zrovna dělají všichni. Influencer marketing by měl mít vždy svůj smysl a opravdu není vhodné jej dělat samoúčelně. Vždy je třeba také se ujistit, že produkt není nijak závadný či kontroverzní a firma nemá kostlivce ve skříni. Na takových věcech si totiž publikum velmi rádo smlsne. Co se dnes neodpouští, je vědomé porušování životního prostředí nebo používání nadměrného množství umělých surovin v potravinách. Naopak hodně populární jsou nyní například recyklované materiály, přírodní kosmetika či oblečení vytvořené s důrazem na trvalou udržitelnost.
Nepříjemně také může dopadnout spolupráce nepodložená vhodně postavenou smlouvou. Vše by mělo být definováno jasně a srozumitelně, aby následně nedošlo k nedorozuměním. Je potřeba myslet na to, že influenceři jsou často mladí lidé a v některých situacích nemusí být úplně zodpovědní a důslední.
Pokud se však podaří vyhnout všem zmíněným chybám, spolupráce může být velmi úspěšná, výrazně zlepšit povědomí o značce a s tím také zvýšit prodeje. Influencer na své fanoušky působí jako kamarád, kterému důvěřují a nechají si od něj poradit. Rovněž se jej mohou doptávat a bavit se s ním v komentářích či zprávách, což ještě více podporuje autentičnost.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Daňhel: Dohledové orgány by měly zamezit neodbornému srovnávání povinného ručení

16.04.2024, Autor: Jaroslav Daňhel

Na začátku března uveřejnil Ekonomický magazín můj příspěvek Ekonomika „povinného ručení“ musí čelit trendu růstu škodního průběhu. Vzápětí v časopisu Pojistný obzor vyšel text „Povinné ručení zůstává pod tlakem vysoké škodní inflace“. Pojistný matematik Petr Jedlička zde konstatoval, že rozevírání nůžek mezi průměrnou škodou a průměrným pojistným pokračuje. 

Zemřel demýtizátor racionality

16.04.2024, Autor: red

Než se do toho se svým kolegou Amosem Tverskym pořádně pustili, ekonomie byla přesvědčena, že v podstatě bohatě vystačí s matematickým aparátem, sofistikovanými vzorci a důvěrou v lidskou racionalitu.

Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama

Schmarcz: Peklo mimořádných schůzí aneb proč dělat něco užitečného, když místo toho můžeme hrát před voliči trapné divadlo?

14.04.2024, Autor: Martin Schmarcz

Mimořádné schůze se mají konat jen mimořádně. Třeba když vypukne válka, pandemie, stav legislativní nouze, nebo vláda provede něco strašného, na co nestačí interpelace. U nás se z toho stává běžný kolorit. Něco ve stylu speciálního vysílání. Obvykle to ale spíše dopadne jako podřadná telenovela.

Poradna: Vyplatí se platit nájem, nebo splácet hypotéku?

12.04.2024, Autor: Z blogosféry

Řada rodin se rozhoduje mezi bydlením v nájmu a pořízením vlastního domova na hypotéku. Obě možnosti mají své výhody i nevýhody. Z pohledu budování majetku je vždy výhodnější pořízení vlastní nemovitosti na hypotéku.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Ceny potravin i nadále klesají

05.04.2024, Autor: red

V únoru letošního roku (poslední dostupná data) spotřebitelské ceny celkově vzrostly meziměsíčně o 0,3 %. Meziročně ceny v únoru vzrostly o 2,0 %, což bylo o 0,3procentního bodu méně než v lednu. Ceny zboží úhrnem zůstaly na úrovni měsíce ledna, zatímco ceny služeb vzrostly o 0,7 %.

CETA: Evropské dotace a regulace: Dvojsečná zbraň českého zemědělství

31.03.2024, Autor: red

Česká zemědělská komunita se ocitá v rozporu mezi regulacemi EU a systémem dotací, které formují současný agrární model. Zatímco Green Deal klade důraz na udržitelnost a ekologické zemědělství, dotace vytváří podmínky pro nadprodukci a environmentální zátěž. Tato situace odhaluje klíčový paradox v srdci evropské zemědělské politiky.

e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Reklama

CETA: Přehnané regulace umělé inteligence mohou poškodit evropskou konkurenceschopnost

29.03.2024, Autor: red

Digitální regulační politika Evropské unie, zejména v oblasti umělé inteligence, vyvolala rozsáhlou diskusi. Ambiciózní legislativou, jako je AI Act, se EU snaží zaujmout pozici světového lídra v oblasti etického řízení umělé inteligence. Tento přístup však vyvolává obavy ohledně jeho dopadu na inovace a konkurenceschopnost v digitálním odvětví.

Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama