Po téměř dvou letech vývoje a testování vstupuje do světa mikropůjček nová aplikace, pomocí které snadno uhradíte nečekané výdaje. Klaplo.to je první půjčka v mobilu, kterou sjednáte bez jakéhokoli papírového dokumentu, vše stačí pouze nafotit a poslat pomocí chytrého telefonu. Aplikace vznikla společným úsilím tří českých firem. Nejde přitom o další půjčku, která by lákala spotřebitele k nepromyšleným úvěrům. Záměrem je, aby pomáhala ve vypjatých situacích, například když se v rodinném rozpočtu nedostává na platbu elektřiny nebo školních obědů.

Aplikace Klaplo.to bude od 1. února zdarma dostupná ke stažení v Google Play a v App Store. „Účet, na který vám náhle nezbývá z měsíčního rozpočtu, pošlete přes aplikaci a my ho obratem uhradíme – bez papírů, bez telefonování,“ uvedl autor aplikace Ivo Krátký ze společnosti Money Store s.r.o. Prostřednictvím Klaplo.to lze zaplatit například faktury za elektřinu, nedoplatky za teplo či vodu, školní obědy, dětské kroužky, internet nebo služby mobilního operátora.

Každá situace má své řešení. Příkladem je příběh pana Petra, který si ze zvědavosti stáhl aplikaci do telefonu. Když po několika týdnech potřeboval zaplatit zálohu za lyžařský kurz pro syna a zároveň se sešly výdaje kvůli opravě automobilu, zachoval Petr chladnou hlavu a situaci během několik minut vyřešil s pomocí Klaplo.to. Diskrétně, cestou ve vlaku, aniž by potřeboval cokoli psát nebo kamkoli telefonovat,“ vysvětlil Ivo Krátký.

Záměrem investora, české firmy Money Store s.r.o., bylo vyvinout extrémně jednoduchý a intuitivní nástroj, který budou mít lidé neustále po ruce a při žádosti budou vyplňovat jen minimum údajů. Půjčka není poskytována tak, že by žadatelům chodily peníze na účet, ale rovnou jsou placeny složenky a účty, které je třeba bezodkladně vyřídit. Maximální výše půjčky je 10 tisíc korun.

Rychlé a automatizované ověření půjčky

Aplikaci vyvinula společnost Pixelfield s.r.o. Klíčové přitom bylo vyřízení půjčky co nejvíce zjednodušit jak pro žadatele, tak pro poskytovatele. „Ověřování žádostí o půjčku obvykle znamená velkou zátěž pro zaměstnance a je spojené s rizikem lidské chyby. Abychom v případě Klaplo.to oba tyto nežádoucí jevy minimalizovali, naučili jsme aplikaci provádět co největší část ověření automaticky. Na vše ale stále dohlíží člověk, který vykonává výsledné rozhodnutí po zhodnocení všech informací a dokumentů,“ uvedl vývojář Michal Vávra.

Výsledná podoba aplikace Klaplo.to vychází z důkladného testování a porovnávání jednotlivých verzí systému. Uživateli se tak do ruky dostává vyspělý nástroj, který může používat rychle a bez jakýchkoliv zádrhelů, což je v případě řešení urgentních půjček zásadní. „Klaplo.to má za cíl neustále vylepšovat své funkce. Příkladem za všechny budiž systém skenování dokumentů, který by po chystaném rozšíření mohl v budoucnu umožnit snazší zadávání informací a automatické rozpoznávání dokumentů pomocí machine learningu,“ dodal Filip Háša ze společnosti Pixelfield s.r.o.

Spolupráce s Registrem platebních informací

Protože je při poskytování půjček důležité ověření úvěruschopnosti žadatelů, byla při vývoji aplikace klíčová spolupráce s Registrem platebních informací (REPI). Ten sdílí pozitivní i negativní informace mezi členy registru, tedy společnostmi poskytujícími služby založené na splátkách nebo jiné formě odložené splatnosti, jako jsou půjčky, služby, nákupy na splátky nebo faktury.

Členy registru jsou společnosti, které si chtějí prověřit platební historii klienta, než mu poskytnou novou službu. V současnosti je členem REPI dvacet jedna společností zejména z oblasti poskytovatelů on-line úvěrů a dodavatelů energií.

Registr se bude dále rozšiřovat i o společnosti z dalších segmentů, jako jsou například inkasní společnosti, firmy poskytující telekomunikační a datové služby, pronajímatelé nemovitostí, e-shopy nabízející platební metody odložené splatnosti či poskytovatelé platebních služeb. Proto jsme velice rádi, že registr REPI začíná nyní využívat i nová aplikace Klaplo.to. Jsme přesvědčeni, že to provozovatelům umožní rychlejší rozvoj a rozšíření služby, zejména díky možnostem selekce klientů se spolehlivou platební morálkou,“ vysvětlil Petr Kučera, výkonný ředitel společnosti CRIF – Registr platebních informací s.r.o., která registr REPI provozuje.