Víte, že muži jsou vášnivější vyznavači módy než ženy? Dvě procenta mužů v průzkumu Sberbank Češi a finance odpovědělo, že by si pěkné hadříky koupili i na půjčku. Ženy byly jednoznačné a jakoukoliv půjčku jasně odmítly, za což je chválíme.

Nejlepší podmínky domácím mazlíčkům zajistí pánové s příjmem do 20 tisíc ve věku 30 až 39 let, především z Prahy a Čech. Možná jim chybí spřízněná ženská duše, a tak jsou ochotni si na pořízení chlupáče i půjčit (uvedla to 3 procenta mužů ve věku 30-39 let a 5 procent lidí s příjmem do 20 tisíc korun).

Na Moravě před domácími mazlíčky upřednostňují drahý kov a kameny. Zde mají pánové ve věku 30 až 39 let raději šperky. Zdatně jim sekundují i Pražáci. Pro ženy to může být pozitivní zpráva, ovšem měly by si dát pozor, někteří pánové by je klidně pořídili na úvěr (3 procenta mužů, oproti 1 procento žen, 4 procenta ve věku 30-39 let a po 3 procentech z Moravy a z Prahy).

Mladá generace se dle průzkumu jeví nadějí naší budoucnosti. Největší podíl lidí, kteří touží po vybavení pro kutily, jsou překvapivě mladí lidé ve věku 19 až 28 let (9 procent), trochu častěji muži (7 procent) než ženy (5 procent) a především z Moravy (7 procent). A není to tak, že by je k ochotě půjčit si na kufr plný nářadí donutila ekonomická situace, naopak největší podíl z nich patří k nejlépe vydělávajícím (7 procent bere nad 40 tisíc korun). Evidentně je to tedy hobby, které navíc zaručuje, že ačkoliv si na pořízení různých vrtaček a pilek půjčí, do budoucna se vyplatí.

Základní pravidlo půjček je, že financovaná věc má vydržet delší dobu, než jakou ji splácíme. Což u domácí výroby nábytku, plotů, teras atd. určitě platí,“ podporuje kutilství Radka Černá ze Sberbank.

O výzkumu Češi a finance Sberbank

Kvantitativní výzkum provedený společností Response now analyzuje postoje české populace k financím, zkoumá motivace půjčování peněz a hospodaření s příjmy. Proběhl prostřednictvím dotazování respondentů se zaměstnáním ve věku 18-65 let, byly rovnoměrně zastoupené věkové skupiny, region, pohlaví. Účastnilo se jej 505 respondentů, sběr dat probíhal na konci roku 2018.