e-news.cz - kurzy
Reklama

Dělá masky a krémy z čerstvých sezónních surovin, věří v sílu přírody

12.11.2019, Autor: Pavel Veselý

0 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 50 votes, average: 0,00 out of 5
Dělá masky a krémy z čerstvých sezónních surovin, věří v sílu přírody

Rozhovor s ANASTÁZIÍ SKOPALOVOU, majitelkou společnosti Cosmetics ATOK International.
Je členka České aromaterapeutické společnosti, zkušená kosmetička a masérka, oblíbená lektorka vyučující aromaterapii a masáže v České republice i v zahraničí. Věří v pečující sílu přírody, které jsme všichni součástí, a věří, že bude proto vždy synonymem pro originální českou kosmetiku, čerstvě připravovanou z těch nejkvalitnějších přírodních surovin.
Proč jste se pustila do podnikání?
Vždy jsem věřila v pečující sílu přírody a bavilo mě jejím prostřednictvím dělat lidem dobře na těle i na duši. Na tom stálo mé podnikání už v samotných začátcích v roce 1990. Ve svém kosmetickém a masážním studiu jsem tehdy pro klienty nadšeně míchala krémy a pleťové masky z čerstvých sezónních surovin, strouhaných okurek, broskví, bylinkových macerátů. Když mě pak osud zavál k aromaterapii, byla to láska na první přivonění. Otevřela se přede mnou kouzelná cesta plná možností. V myšlence tvořit vlastní preparáty, které nejen pečují o pokožku, ale zároveň blahodárně působí na psychiku, jsem viděla velký potenciál. Neváhala jsem a založila tuto společnost.
Měla jste nebo máte nějaký podnikatelský vzor?
Velkým vzorem jsou mi sourozenci Baťovi. Pro jejich píli, vytrvalost a lidskost.
Jak se vyvíjela vaše společnost od začátků do současnosti?
Je to stejné jako když se snažíte vypiplat dítě od prvních krůčků do dospělosti. Začínali jsme s několika málo zaměstnanci v bývalé mateřské školce, kterou jsme upravili. Postupně se rozrůstal náš tým, nabídka naší kosmetiky i služeb. Později jsme se přestěhovali do větších pronajatých prostor, které jsme zrekonstruovali a moderně vybavili. Vybudovali jsme Vzdělávací a relaxační centrum v nedalekém Sebuzíně, Centrum krásy, vlastní obchody a širokou síť spolupracovníků u nás i v zahraničí. Dá se říci, že dnes, po 22 letech, je naše firma už skutečně dospělá. (smích)
Jak bylo náročné rozjet podnikání a co to vyžadovalo po administrativní stránce?
Osobně si myslím, že začít s podnikáním před 22 lety bylo jednodušší než dnes. Bylo méně zákonů, vyhlášek, předpisů a legislativa byla mnohem stabilnější.
Kde jste vzala kapitál na rozjezd podnikání?
Měla jsem vlastní kapitál a díky tomu, jsem si nemusela pořizovat úvěr. Za peníze, které firma začala vydělávat, jsem postupně pořizovala další potřebné vybavení. Vše krok za krokem.
Nebála jste se krachu firmy? Věřila jste si?
Když začínáte podnikat, tak věříte, že vše zvládnete, že jste dost silní a houževnatí. Navíc jsem Štír, a ten se nevzdává. Urputně bojuje, a i když občas padá na kolena, dokáže se zvednout a jít dál. Krach firmy jsem si vůbec nepřipouštěla. Pokud bych si nevěřila a bála se hned na začátku, podnikat bych asi vůbec nezačala.
Kde berete inspiraci pro další rozvoj podnikání i produktů, které nabízíte?
Inspiraci sbírám doma i v zahraničí. S naším týmem sledujeme nové trendy, hledáme ve světě nové suroviny a přemýšlíme nad jejich využitím v naší kosmetice. Nezapomínáme naslouchat také přáním a potřebám našich zákazníků. Neustrnout na místě, neustále plánovat, inovovat a budovat, považuji za moc důležité.
Byl ve vašem životě i podnikání zlomový moment, kdy jste velmi váhala, zda pokračovat v podnikání?
Ano, bylo to, když jsme po krachu naší pobočky na Ukrajině přišli o velké množství peněz. Také v jednom období, kdy se firmě moc nedařilo, a já věděla, že mám na výplaty zaměstnanců jen na tři měsíce. Nevzdala jsem to, zrušila jsem všechna svoje spoření, životní pojistky a peníze vložila do společnosti.
Kde jste hledala receptury?
Spoustu věcí jsem se naučila od maminky, když připravovala různé mastičky a extrakty z bylinek. Ráda čerpám ze starých osvědčených receptur našich babiček nebo se inspiruji u lidí, kteří bylinkám a aromaterapii rozumí.
Jak se taková kosmetika vlastně dělá? Je založena také na léčivých účincích bylin?
Byliny jsou podstatou naší kosmetiky, zejména pak byliny siličnaté s obsahem vonných látek. Ale samozřejmě využíváme širokou škálu dalších prvotřídních přírodních surovin, například mořské řasy, kakao z Ekvádoru, ovocné extrakty, 24karátové zlato, pravý baltský jantar, prášek křišťálu a perel. Naše preparáty tvoříme v moderních laboratořích, avšak s velkým podílem ruční práce. Využíváme přitom tradiční bylinkářské postupy, které propojujeme s aromaterapií a moderními kosmetickými trendy. Výsledkem je unikátní koncept přirozené péče o celé tělo.
Vylepšujete své produkty? Vymýšlíte nové? Zkoušíte je na sobě?
Vývoj nových preparátů je pro nás samozřejmostí. Děvčata v naší vývojové laboratoři neustále zkoušejí zajímavé suroviny, jejich nejúčinnější kombinace a tvoří originální receptury. Každý rok představujeme hned několik novinek. Všechny nově vyvinuté preparáty samozřejmě zkouším i na sobě.
Sbírala jste zkušenosti i v Číně a Thajsku. Jaké metody jste se tam učila?
Tyto dvě země mě oslovily filozofií východní medicíny a celostním přístupem k životu, zdraví a kráse. Poznala jsem tam zajímavé postupy v kosmetické a masérské praxi, naučila se, jaké preparáty a bylinky používat při různých kosmetických problémech. Jsem člověk zvídavý a poznávání nových věcí mě moc baví.
Když se dnes ohlédnete, udělala byste něco jinak?
Asi bych se rozhodla jinak se stěhováním společnosti do pronajatých prostor. Ale co se v minulosti stalo, je za mnou. Všechny zkušenosti beru jako cenné poučení pro další cestu.
Zkušeností máte nepřeberně – co byste poradila ženám, které se rozhodnou podnikat?
Pusťte se do podnikání, jen pokud to cítíte celým srdcem. Není to procházka růžovým sadem, ale pokud se vám to podaří, ta nezávislost a úžasný pocit, že jste své sny proměnily ve skutečnost, stojí za to!
Mají ženy v podnikání ve srovnání s muži v něčem výhodu?
Nezáleží na tom, zda jste muž či žena, máme stejná práva i povinnosti. Vím, že ženy se musí mimo své podnikání věnovat také partnerovi a dětem, v tomto bodě to mají složitější. Avšak nejdůležitější v podnikání je píle, slušnost, odhodlání, pokora a kvalita produktu, se kterým vstupují na trh.
Co na vaše podnikání říká rodina?
Moje rodina si za ta léta, kdy podnikám, už zvykla, že jedu na plný plyn. Nezbývá jim nic jiného než se s tím smířit. (smích)
Na vyhlášení Ocenění českých podnikatelek jste mluvila o krásné reakci vaší dcery…
To je pravda. Slova mojí dcery Věrušky po vyhlášení Ocenění českých podnikatelek: „Maminečko, jsem na tebe tak hrdá a pyšná, za všechno, co jsi dokázala“, mi vehnala slzy do očí. Stejně jako když mě Věrka v těžkých chvílích, kdy jsem zvažovala, zda pokračovat v podnikání podporovala svým – věřím, že ty to zvládneš!
Jak vidíte problém nástupnictví v rodinných firmách?
To je občas velice složité. V případě mé firmy chci věřit, že některé z vnoučat se toho v budoucnu ujme.
Svou firmu jste rozšířila o školicí středisko, kde učíte i různé masérské techniky. S jakými investicemi zde do budoucna počítáte?
Prvotní záměr byl vybudovat krásné školící a relaxační centrum pro výuku aromaterapie a masáží. A ten se také podařil. Později však stále více přicházeli zájemci o uspořádání svateb a rodinných oslav. Budovu centra i s její zahradou jsem tedy přetvořila v reprezentativní prostor otevřený široké veřejnosti a přejmenovala na Vilu Sebuzín. Nabízíme zde ubytování a komfortní zázemí nejen pro svatby a oslavy, ale také firemní školení a prezentace. A samozřejmě k nám i nadále jezdí lidé na kurzy a relaxační pobyty. S investicemi do budoucna určitě počítám, ať už jde o výměnu oken, klimatizaci, IT technologie a další vylepšení.
Jak odpočívá žena podnikatelka? Máte na to někdy vůbec čas?
Svoji voňavou práci miluji a často mě pohltí tak, že zapomenu na čas. Ale určitě nezapomínám občas zvolnit tempo. To si pak užívám toulky po Krkonoších nebo si velice ráda čtu historické romány.
Děkuji za rozhovor.


Sdílet
Hodnotit
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars

Doporučujeme

Sazka reklama
Apogeo
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
Apogeo
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Reklama
e-news.cz - kurzy
e-news.cz - kurzy
Sazka reklama
Apogeo
Reklama
Sazka reklama
e-news.cz - kurzy
Apogeo
e-news.cz - kurzy
Reklama