Pětina domácností uvažuje o pořízení klimatizace, sedmina chce investovat do chytré domácnosti. Průzkum společnosti Energie ČS, který pro ni realizovala agentura Foresite Marketing, se zaměřil mimo jiné na to, jaké technologie lidé používají v domácnostech a o jakých uvažují, že by si pořídili.

Již 7 procent českých domácností využívá klimatizace. A dalších 21 procent respondentů o jejím pořízení uvažuje. Tento fakt podporuje trend modernizace českých domácností a také poslední velmi horká léta,“ říká Jan Kovalský z Energie ČS.

Trend modernějších domácností potvrzují také výsledky odpovědí na další otázky. 4 procent respondentů již mají doma zařízení pro tzv. chytrou domácnost a dalších 16 procent o této investici uvažuje. Tři procenta domácností využívají vlastní fotovoltaiku a dalších 12 procent považuje její pořízení za možné.

Zatím jen 3 procenta domácností využívají baterie na ukládání energie, ale dalších 14 procent o nich uvažuje, 4 procenta domácností pak vlastní nezávislý agregát schopný generovat energii a dalších 11 procent o jeho nákupu přemýšlí. Deset procent respondentů využívá doma tepelné čerpadlo a stejné procent lidí o jeho pořízení do domácnosti uvažuje.

Nejdůležitějšími atributy vztahu s dodavatelem energií jsou podle respondentů příznivé ceny, spolehlivost dodávek a férový přístup. S věkem roste důležitost síly a stability. Dodávka energie z obnovitelných zdrojů je při rozhodování velmi důležitá zhruba pro pětinu zákazníků.

Zajímavostí také je, že větší důraz na obnovitelné zdroje kladou ženy. Jsou velmi důležité pro 29 procent z nich, podobnou tendenci mají i mladší lidé do 39 let. Ženy jsou rovněž o něco více zaměřeny na cenu energie a spolu se staršími respondenty mají tendenci mít větší přehled o aktuální spotřebě,“ komentuje další výsledky průzkumu Jan Kovalský z Energie ČS.

Z dodatečných služeb, které by mohli dodavatelé nabízet, byly nejčastěji zmiňovány odečet stavu energií na dálku, věrnostní zákaznický program a revize elektrických rozvodů.

Průzkum realizovala na vzorku 500 lidí agentura Foresite Marketing s.r.o.