Zájem o nákup letní dovolené s předstihem podle cestovních kanceláří v meziročním srovnání roste a s ním i poptávka po pojištění storna. Je to kvůli tomu, že se zájezdy prodávají i více než tři čtvrtě roku dopředu.

Čím dražší zájezd si lidé kupují, tím víc si objednávají pojištění storna, řekl ČTK manažer marketingu ERV Evropské pojišťovny Vlastimil Divoký. Pojištění storna podle něj vzrostla meziročně o 15 až 20 procent a nejčastěji ho poptávají rodiny s dětmi. Lidé ho mohou uplatnit na řadu nečekaných událostí, mezi něž patří onemocnění, úraz, komplikace v důsledku těhotenství, nezaviněná ztráta zaměstnání nebo rozsáhlé poškození bydliště. „Vztahuje se i na takové situace, kdy klient nemůže na dovolenou odjet kvůli rozvodovému řízení, které bylo zahájeno po uzavření pojistné smlouvy, a jehož účastníci měli na zájezd vyrazit spolu,“ uvedl Divoký.

Nárůst prodejů v takzvaných first minute nabídkách z hlediska prodaných zájezdů i počtu klientů zaznamenaly zejména Řecko, Bulharsko, Itálie, Egypt a Tunisko, uvedl provozní ředitel CK Blue Style Ondřej Rušikvas. U všech zemí jde o desítky procent navíc. Cestovní kancelář eviduje zvýšený zájem i o zájezdy do exotických zemí, jako jsou Spojené arabské emiráty, Seychely nebo Maledivy.

„Pokračuje také trend nákupu čtyřhvězdičkových a pětihvězdičkových hotelů s aquaparky, tobogány a možnosti dalšího volnočasového vyžití s all inclusive,“ dodal obchodní ředitel CK Exim Tours Petr Kostka. Zvýšený zájem klientů podle něj souvisí i s navyšováním výhod a benefitů a také s omezením letní nabídky zájezdů na poslední chvíli. Také v CK Fischer se v září, říjnu a polovině listopadu prodalo přibližně o 20 procent více zájezdů než v minulém roce, dodal mluvčí Jan Bezděk.

V CK Blue Style vzrostl v meziročním srovnání prodej zájezdů ve first minute téměř o čtvrtinu. Podle výkonné ředitelky CK Travel Family Blanky Hrubé tvoří 70 procent z celkových prodejů first minute ti klienti, kteří cestovní kancelář znají delší dobu – tři a více let. U této CK jsou nejoblíbenějšími destinacemi Chorvatsko a Řecko, z celkového počtu prodaných zájezdů čítají obě přes 50 procent. „Vidíme také větší zájem o Černou Horu a nepoznanou Albánii a vnímáme nárůst poptávky po dovolených větších skupinek nad 20 osob,“ dodala.

Pojištění je podle Divokého vhodné pořídit i se zájezdem přímo v CK. Vyjde levněji a cestovní kanceláře nabízejí komplexní skladbu pojištění, která odpovídá typu pořizovaného zájezdu. Balíčky často obsahují pojištění storna za cenu, na kterou by se klienti při samostatném nákupu nedostali.

ČTK