Kvalitními výsledky v oblasti podnikatelského prostředí i přístupu veřejné správy se do čela dlouhodobého výzkumu „Město pro byznys desetiletí“ vyšvihla Městská část Praha 2. Ve výzkumu, v němž se analytická agentura Datank zaměřila na výsledky všech dvaadvaceti městských částí za uplynulých deset let, se na druhém a třetím místě seřadily Městská část Praha 22 a Praha 7.

Podmínky na Praze 2 jsou bezkonkurenční

Vítězná Městská část Praha 2 posbírala za poslední dekádu v rámci Hlavního města Praha tři zlata, jedno stříbro a jeden bronz. Má vyrovnané výsledky jak v části výzkumu, který se věnuje podnikatelskému prostředí, tak v druhé části, která se zabývá přístupem veřejné správy. Do TOP3 v rámci celé Prahy se Městská část Praha 2 opakovaně za uplynulé desetiletí dostala v kategorii počtu podnikatelů a firem. Kvalitní komunikaci radnice směrem k podnikatelům dokládá vysoký skórink úředních hodin. Radnice se může pochlubit také svými webovými stránkami, na nichž podnikatelé naleznou v přehledné podobě vše podstatné například pro to, co potřebují do začátku podnikání nebo co si potřebují vyřídit směrem k veřejné správě.

„Ten úspěch je dán stabilitou městské části, její jednoznačnou orientací a vývojem. My se samozřejmě dlouhodobě snažíme podnikatele podporovat. Za poslední tři roky se nám například podařilo udělat velmi podrobnou mapu podnikatelského prostředí Prahy 2 a daří se nám i její aktualizace. To, co je na tom nejlepší, je interaktivnost a podnikatelé pochopili, že to není jenom naše prezentace, ale sami se na vývoji mapy aktivně podílejí. Mapa je aktuální, živá a všechny to v podstatě baví,“ uvádí tajemník MČ Prahy 2 Michal Kopecký.

V Praze 22 přibývá podnikatelů, Praha 7 dobře komunikuje

Na celkově druhé příčce se umístila Praha 22. Městská část, jejíž centrum tvoří Uhříněves, se za sledované období dostala v rámci celé Prahy jednou na první a jednou na třetí místo. Do pražské TOP3 se opakovaně zařazuje v kategoriích jako je růst počtu podnikatelských subjektů, bytová výstavba nebo růst počtu obyvatel. Bronz bere Městská část Praha 7. Ta má na svém kontě za posledních deset let jedno prvenství, dvě stříbra a jednu třetí příčku. Své kvality prokazuje svojí opakovanou přítomností v TOP3 pokud jde o počet podnikatelů nebo kvalitu elektronické komunikace, která je prověřována fiktivními telefonickými a e-mailovými podnikatelskými dotazy.

Cílem srovnávajícího výzkumu, který se věnuje podnikatelskému prostředí a přístupu veřejné správy, je vytvořit diskusní platformu na téma možností podpory malého a středního podnikání ze strany samospráv. Pro pracovníky městských úřadů, podnikatele ale i veřejnost jsou díky výzkumu k dispozici výsledky, které zahrnují všechny důležité informace a statistická data ze sledované oblasti. Do výzkumu je automaticky zapojeno 205 měst s rozšířenou působností a 22 městských částí Hlavního města Praha. Vyhlašovatelem výzkumu je týdeník Ekonom, partnerem společnost Eurovia CS.