Během posledního únorového a prvních dvou březnových týdnů vzrostly v e-shopech obraty za dezinfekční a hygienické prostředky meziročně o deset tisíc procent. Vyplývá to z údajů společnosti Shoptet.

V internetových obchodech se daří i domácím pekárnám, jejichž prodeje vzrostly o 420 procent. Několikanásobný nárůst poptávky (o 240 procent) zaznamenaly i deskové hry. O stovky procent stouply i prodeje šicích strojů a materiálu pro výrobu roušek.

Největší podíl na obrovském nárůstu obratu za online prodej zboží z kategorie dezinfekce a péče o ruce eviduje Shoptet ve Středočeském kraji. Právě zde je vedle Prahy zároveň největší množství lidí nakažených koronavirem. „Mezi tento sortiment, jehož prodej se v e-shopech v posledních týdnech meziročně zvýšil o více než deset tisíc procent, patří například mýdla a další prostředky pro hygienu rukou. Spadají do něj i různé čisticí prostředky do domácnosti, u kterých jsme zaznamenali nárůst o 420 procent. Prodeje ostatní drogerie vzrostly zhruba o 350 procent,“ vyjmenovává Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Více se prodávají deskové hry i domácí pekárny

V českých e-shopech se během sledovaného období zvýšily i prodeje deskových her, a to meziročně o 240 procent. „Velmi pravděpodobně to souvisí s omezením pohybu spolu s prací na dálku a uzavřenými školami. Kvůli těmto opatřením lidé hledají více způsobů, jak se doma zabavit po večerech a víkendech,“ dodává Miroslav Uďan z Shoptetu. Co se týče potravin, největší nárůst prodejů (450 procent) zaznamenaly internetové obchody v Praze. U lékárenského zboží zase největší růst (420 procent) připadá na Moravskoslezský kraj, prodeje potřeb pro domácí mazlíčky nejvíce vyskočily v Jihočeském kraji (o 220 procent).

Prodeje šicích strojů stoupají o stovky procent

Výrazný nárůst poptávky zaznamenal Shoptet také v kategorii ochranných masek, roušek a respirátorů, a to o 1 500 procent. Ten však tvoří především předobjednávky, protože zboží této kategorie označené jako zdravotnický materiál není v současnosti určeno pro volný prodej. Kvůli domácí výrobě roušek stouply také prodeje šicích strojů (o 500 procent), šátků a nákrčníků (2 500 procent), ale i sáčků do vysavačů (590 procent), které se pro tyto účely rovněž používají. „Lidé se snaží chránit různými způsoby. Koncem února a v první půlce března jsme dokonce zaznamenali 120procent nárůst prodejů plynových masek,“ dodává Miroslav Uďan.

Foto: Pixabay